Känns som jag lekt..

.. den där leken när man sitter i ring o en börjar med att viska något i örat till en.. som för vidare till nästa.. osv osv.. När viskningen kommer till slutet av ringen så har det som sas i början blivit till något helt annat.. det är bara det att jag är alldiles ensam i ringen.. jag ser information på dataskärmen.. tar in det.. o vidarebefodrar det via tal till en människa i telefon.. det är bara det att om jag till exempel ser en 6:a på skärmen så tas den in i huvudet.. skramlar runt lite o ramlar ut ur mun som en,,, 9:a.. eller 2:a.. eller nån av alla de andra siffrorna.. Fast ibland så byter siffrorna bara plats med varandra.. men jag tror inte att det precis är underlättande för kunderna..

Tänkte byta kontakter till några lampor idag men jag lämnar nog det jobbet till en annan dag.. vill inte bli självlysande.. hmm.. fast det skulle ju evenuellt kunna ge mig mer energi..

Ett par veckor har jag letat efter laddningssladden till eltandborsten.. hittade den i går kväll.. men inte i någon flyttkartong utan på byrån.. jag har starka misstankar på att det är någon snäll vätte som lagt fram den till mig, för jag kan inte alls påminna mig om att jag gjort det.. nu är det bara trimmern som jag skulle vilja hitta.. börjar bli långhårig o eftersom kalufsen är tjock som hästtagel så blir det varmt nu när värmen än en gång behagat uppsöka denna landsände.. När jag jobbade i lagård så brukade jag blöta ner en kepa med, nästan, iskallt vatten o sätta på huvudet.. nu har jag tyvärr inga kepor kvar.. kanske ska investera i en sån.. Röd i så fall.. för då behöver jag inte färga kalufsen..

Tänkte diska idag.. upptäckte att jag inte vet var diskpluggen är.. men nöden är uppfinningarnas moder.. eller är det tvärsom.. så en liten bit glaaapack räddar mig.. eller diskan kanske..

Lääängtar till måndag!

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

*skrattar*... spännande på jobbet kan jag tro, med alla siffror med kluvna personligheter! Du behöver semester...

Postat av: Excessa

VS.. Tja, för mig är det rätt lugnt.. värre för kunderna.. *skrattar* Tur att det mest är gamla kunder som känner mig rätt väl vid det här laget, dom vet att jag inte är prefekt =o) o det i stort sett allt går att rätta till.. *pustar ut*

2006-07-26 @ 18:55:31
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback