På fysiklektionerna..

.. så vill jag minnas att, både lärare och läroböcker, påstod att värme är energi.. o att värme skapar energi.. hmm.. eller var det tvärsom..
Vilket som.. denna vecka har hjärnan mer o mer gått som i ultrarapid.. o orden hinner ut långt innan jag tänkt på vad jag ska säga..

Som exempel på jobbet.. sedan i måndags arbetar vi i ett nytt program i datorn.. i o för sig är det mesta sig likt men vi har andra bokningsnummer som vi ger till dem som behöver.. förut hade vi både bokstäver och siffror men nu har vi enbart siffror.. Att det blivit så beror på att bokstäver är lätt att höra fel på.. Jaget har i alla fall de problemen..

Nu när det bara är siffror så frågar ju många varför, o jag har förklarat o sagt; Vi har ändrat systemet o tagit bort siffrorna eftersom de är lätta att höra fel på.. så nu är det bara bokstäver.. o tillagt att det är jag som brukat ringa förut o jag jobbar fortfarande på samma ställe..

Oooppsi och Oj.. vet inte hur många gånger jag sagt fel o fått  pärlande skratt jag fått i mina öron.. skratt som smittar.. o skratt att dela..

En gång sa jag medvetet fel.. men det upptäckte inte hon jag pratade med det.. fast hur det nu kom sig så slutade det med att jag än en gång blev bjuden på ett pärlande skratt..

Kanske är det dessa skratt som gör att jag inte orkar klaga på värmen varendaste gång jag möter någon.. eller jag försöker i alla fall klaga så lite som möjligt.. o jag kan ändå inte göra så mycket åt den..

Men i fikarummet så möts jag av värmeklagande.. o den som tror att dessa människor är andra än de som klagade på kylan i vintras; Räck upp en hand eller två.. !
Nej, misstänkte det.. inte en enda som räckte upp handen.. o ni har rätt.. samma människor som klagade på kylan klagar på värmen.. Jag kan inte ändra deras uppfattning om saker o ting.. o de har sin fulla rätt att uttrycka vad de känner..
Själv stoppar jag i de mentala öronpropparna o återgår till leendena o skratten..

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Att klaga på vädret verkar vara ett sätt att umgås, för en del... så man ska kanske inte ta det så allvarligt. Men uppriktgt, här är det ju inte så varmt att man behöver klaga på det!? Eller det kanske har varit värre inomhus, för er som jobbat...?

Där jag jobbar är det alltid för kallt! :-) Det är något knas med ventilationen som de inte har lyckats åtgärda, trots flera år med denna kyla... Så skulle jag jobba nu, skulle jag ta med mig extratröjor och strumpor, för att hålla värmen! ;-)

Postat av: Excessa

Allt över 20 känns alldeles för varmt för mig.. då börjar hjärnan kännas som en svamp o all verksamhet läggs ner.. ja, lite jobbigt är det att behöva vara på arbetet.. ;-)

2006-07-07 @ 19:04:58
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback