Veckan..

.. har både varit lättare.. men samtidigt jobbigare..

Det dagliga på jobbet flyter på på ett helt annat sätt än de 2 föregående veckorna.. chefen har ju gått på semester o C är tillbaka.. C frågade om chefen hade setat vid henens dator de där dagarna.. hahaha.. jag log bara o C började skratta när hon kom på hur tokig den frågan var.. chefen skulle aldrig sätta sig på vid någon annan dator än sin egen.. På vintern är det en aanings svalt i mitt lilla hörn av världen.. i och för sig så har jag hellre svalt än varmt.. o jag har mer än gärna temperaturer där jag kan ta på mig en, eller ett par, extratröjor, än att sitta halvnaken o ändå rinner svetten av en.. men när fingrarna börjar se ut , och kännas, som piggelinglassar är det lite mindre roligt.. har försökt förklara för chefen o bett henne sitta vid min plats nån vinterdag exempelvis när jag är ledig.. hahaha..  -Nej, men, dET går inte för hon måste ha koll på alla sina papper.. Om hon känner att det är alldeles omöjligt så vill jag inte tvinga henne.. för tvinga människor till något är inte bra.. men ibland på vintern när vi sitter o fikar så brukar jag lägga mina piggelinfingrar på hennes arm.. *fyy snablar vad elak jag är*  =o)

Fast nu är det ju sommar och då har jag det mycket behagligt i mitt hörn.. ingen sol som strålar i ögonen o svalkande vindar som hälsar på när jag öppnar fönstret..

Mitt i allt det dagliga har vi ändå en massa löner att göra.. i ett nytt program.. men vi ska nog bli färdiga till stoppet.. C kanske får det lite stressigt sen när allt ska ut.. men det är inte mitt ansvar eftersom jag just då kommer att ha semester! Och dit är det endast 6 väckarklockeringningar.. =o)

Det gick också bra att sätta igång larmet när jag stängde butiken och äntrade cykeln.. tog ett par extra kilometer bara för att det var så skönt att röra på mig.. råkade av en händelse upptäcka var Folkets bio ligger så nästa gång jag ser de visar en spännande film där så hittar jag..

Det är skönt att cykla.. fast de häringa sommarbyxorna måste jag snart skaffa hängslen till.. o jag som inte ens haft dem en månad..

Om nätterna sovar jag i alla fall väldigt gott.. jag tror att det beror på att jag är vänlig mot både vättar och vittror som vandrar om nätterna här ikring.. Jag slänger inte skräp på backen.. säger godnatt när jag stänger balkongdörren och god morgon när jag öppnar den..

Till helgen tror jag att jag vill se:
pirater
gillar ju sagor jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback