Visst antar jag..

.. en utmaning som jag fått av Nina

1) Vad är klockan?
- Klockan är en uppfinning som håller reda på sekunder, minuter o timmar.. vissa håller även ordning på dagar o datum.. vilket kan vara bra för en förvirrad då man kan knappa in i kalendern när tvätt-stugan är bokad.. o eftersom jag har kalendern i mobilen så blir jag himmelens glad när den ringer.. till o med bara för att påminna om tvätt-stugen.. o just nu är mobilen.. hmm.. någonstans..? men klockan är i alla fall 18:00

Vilkett namn som det står på födelseattesten:

- När jag var mindre så önskade jag hett att det skulle stå Cecilia.. idag är jag glad att önskan inte gick i uppfyllelse så det står fortfarande Lena..

3) Smeknamn:
- I skolan kallades jag lenapena.. o kakmonstret (inte för att jag åt mycket kakor utan pga att fadern var kakgrossist..)

4) Piercings:
- En i vart öra.. men de är förmodligen igenväxta..

5) Ögonfärg:
- Mörkbruna..

6) Födelseplats:
- Nederkalix..

7) Favoritmat:
- Fisk i alla former (utom fiskbullar!)

8) Ditt lyckligaste minne?
- hmm.. finns så många lyckliga minnen så jag vet inte.. men många är förknippade med vovsorna..

9) Någonsin tapetserat något med toalettpapper?
- Nej, men i högstadieskolan jag gick i var det tradition att klä ut sig på avslutningsdagen när man slutade nian.. funderade länge på att klä ut mig till mumie.. men när den dagen kom så vågade jag inte det.. o var bara jag utan krusiduller o annat..

10) Älskat någon så mycket att du börjat gråta?
- Om djur räknas.. Ja!

11) Varit med i en bilolycka?
- Japp.. o fick åka bärgare till Ludvika lasarett.. men de hittade inga fel på mig (Yiippiee! ;-)) så dagen efter fick jag åka hem..

12) Krutonger eller baconbitar?
- Beror på vilket sammanhang de serveras..

13) Favoritdag på veckan:
- Varierar beroende på om något kuligt förväntas hända under dagen..

14) Favoritrestaurang:
- Ingen speciell

15) Favoritblomma:
- Tussilago.. o liljekonvalj..

16) Favoritsport?
- Oj, beror ju på säsongen.. handbollandslaget.. friidrott.. ishockey.. o så naturligtvis UIK..

17) Favoritglass:
- GB Sandwich

18) Vilken färg har din sovrumstapet?
- Röd.. men icke av sammet..

19) Hur många gånger kuggades du på teoriprovet?
- Inte en enda.. o fick först uppkörningstid innan jag fyllt 18.. men den flyttades fram till 3 dagar efter..

20) Vem fick du ditt senaste e-mail ifrån?
- Lena

21) Vilken affär hade du valt att övertrassera ditt kreditkort på?
- Undviker såna affärer..

22) Vad gör du oftast när du är uttråkad?
- Tomglor.. eller letar efter inspirationen som ju måste ligga i någon kartong för tillfället.. 

23) När går du och lägger dig?
- Jag börjar gå o lägga mig vid 22- tiden.. när jag kommer i säng är en annan sak..

25) Vem av dem du skickat denna taggning till kommer inte att svara?
- Vet ännu inte vilka jag ska skicka till..

26) Senaste TV-program?
- eehh.. ett helt? Lokalnyheterna i morse på 4:an..

27) Senaste person du gick ut och åt middag med?
- Åt lunch med K och Å idag..

28) Vad lyssnar du på just nu?
- Björklövens lek med vinden utanför min balkong..

29) Vilken är din favoritfärg?
- Röd

30) Sjö, hav eller flod?
- Sjö..

31) Hur många tatueringar har du?
- Ingen..

32) Klockslaget när du blev färdig med denna lista?
- 18:39

33) Har du någon gång kört slut på bensinen?
- Japp!

34) Katter eller hundar?
- Båda och, men mest hund tror jag..

O så skickar vidare till.. Mette o VS..

Kommentarer
Postat av: Source

Och om du kände att jag ska nog ta och göra en liten tatuering. Var på kroppen skulle du placera den?

Postat av: Excessa

Source.. hmmm.. kanske en tatuering som ser ut som en vristlänk.. med ett hjärta, ett kors o ett ankare som liksom hänger ner från den..

2006-07-07 @ 19:25:11
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Visionary soul

Nu har jag svarat på utmaningen! :-) Och passat den vidare...

2006-07-07 @ 23:26:08
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Mette

All right! Jag kopierar över till min lilla kula och svarar! =)
Tack för vidareskickningen!
Kram M

2006-07-08 @ 09:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback