Fönstertvätt..

.. är inte något jaget är särskilt glad i.. men ibland är det nödvändigt.. speciellt som jag ska lämna lägenheten.. o jag vill hemskt gärna lämna den städad o fin.. så att den som kommer ser möjligheter o drömmar när den kliver innanför dörren till sitt nya hem..

Men.. gamla spröjsade fönster med torkat kitt o färg som lossnar bara man tittar på dem.. fönstertvättvatten som letar sig genom träspröjsarna till andra sidan glasrutan.. hur jag än vänder o vrider så blir det ränder.. o det torkade kittet flyger ikring i hela rummet.. färgflagorna fastnar på den rena rutan.. Värsta mardrömmen har det varit.. o fönsterbräda o karmen saknar många fläckar färg.. Fast Nu är värsta fönstret gjort..

5 garderober med överskåp är tomma.. flyttlådorna fylls sakta.. o oregelbundet.. planerande så att de ska bli lagom tunga/lätta att bära.. lite koll har jag men det är ändå en salig blandning i dem..

Har också lärt mig lite om cd-spelaren som jag haft cirkus 1 år.. om jag trycker på repeat-knappen 2 gånger så snurrar den skivan jag lagt i konstant.. o jag behöver inte gå o starta om den..

Jaa, livet är nog rätt bra i alla fall..

Fast jag missade Kingdom hospital på kanal 6.. och The Shining på samma kanal.. men den har jag ju sett ett par gånger förut så det gör inget.. o Kingdom hospital känns som att den var bättre på danska.. med Ernst-Hugo Järegård..

hmm.. ska nog natta mig innan jag börjar svamla alldeles för mycket..

Om jag verkar lite frånvarande ett tag framöver så har jag nog hamnat i en flyttkartong eller två.. återkommer så småningom när jag packat upp..

Försök komma ihåg 1 sak medans jag är lite borta.. det finns bara 1 av Dig så just därför är Du Unik.. Var rädd om Dig!

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Lycka till med allt flyttande. Akta ryggen och kom snart tillbaka till bloggen.

Postat av: Visionary soul

Det låter som om du flyttar från en kanonlägenhet/-hus - varför ska du flytta? Inte från stan, väl?

Se upp för flyttkartongtrollen bara, så att de inte slukar dig! De är inte att leka med, men avvärjes lätt med besvärjelsen "jaha, då var det dags att gå och köpa en pizza!" (fast du måste följa upp repliken med att faktiskt gå och äta, annars är det kört!) ;-) Hoppas du får det bra dit du flyttar i alla fall!

2006-06-10 @ 21:38:33
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Rita

Hoppas din flytt går bra. Lycka till i ditt nya boende!

2006-06-11 @ 14:26:27
URL: http://www.atir.blogg.se
Postat av: Excessa

En liten tant.. Tack! Väger var sak o kartong noggrant innan jag packar o lyfter dem.. Gör små inhopp imellanåt men får nog lov att uppdatera mig på andras tankar sen o senare.. :)

Visionary.. o i köket har jag 6 överskåp.. hihi.. o egentligen är det en underbar lägenhet,, vid första anblicken alltså.. billig i hyra o nära naturen.. men fruktansvärt undermåligt underhåll! o kall på vintern o stekhet på sommaren..
Varför? hmm.. behöver gå vidare i mitt liv efter omtänkande o sorg o saknad.. bl.a. känns det som att jag behöver se människor när jag är ute o går/cyklar,, såna möter jag inte här ute, bara kor, grisar, får o andra konstiga djur.. flyttar egentligen in till stan eftersom jag bor ca 1 km utanför stadsgränsen nu..
Tror för övrigt flyttkartongtrollen håller sig undan eftersom de är rädda för att bli satta i arbete :)

Rita.. Tackar o hoppas så jag med :)

2006-06-11 @ 16:37:15
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Ninni

Jobbigt att flytta men även spännande...lycka till!

2006-06-11 @ 18:19:04
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback