Noll koll..

.. eller bara en anings disträ.. Trodde vi skulle jobba hela dagen idag men när klockan var 15.52 så hörde jag D säga till en kund att han strax var på väg hem.. hmm.. har han sagt han ska flexa idag eller.. fick ju lov att fråga o då sa han att vi slutade 1 timme tidigare eftersom det är afton i morgon..
hmm.. afton är det väl varje kväll så då tycker jag att vi inför den regeln regelbundet..

I dag fungerade i alla fall adressandring.se så nu har/ska jag flytta.. för innan man fyllt i ett sånt formulär så har man inte flyttat.. oavsett var man lägger sin kudde någerst..

Förr i teden fick man lov att gå till posten o hämta en blankett som skulle fyllas i i 3 exemplar.. lämnas in på posten minst 1, om det inte var 2, veckor innan.. o så fick man gratis flyttkort som man fick sitta o skriva i själv.. nu knappade jag bara in mobilnumret till de jag villa meddela min nya adress o så var flyttkortet ifyllt o skickat.. var ju lite nyfiken vad det stod i det så jag skickade ett till jaget också.. o det var nog rätt bra egentligen för nu har jag adressen i mobilen utifall jag råkar vilsa bort mig nån gång..

Ja, livet är enkelt.. när tekniken fungerar vill säga..

I dag orkar jag inte göra det endaste lilla dugg.. men det gör inget.. det där flyttkartonghörnet (halva lägenheten alltså ;) på en bild jag skickade är numer utspritt o soffan är fullt liggbar.. liksom säng.. o televisionen fungerar också.. o nu när jag ställt in kanalerna som Jag vill ha dem så hittar jag dem.. med automatinställningen blev det; 1, 4, 2, 1, 6, Eurosport, 3, city-TV, ZTV, 5, Discovery mix.. eller nåt åt det hållet.. Lite besviken är jag att jag inte har Animal planet mer.. kommer att sakna mina frukostkompisar på helgerna.. Monkey World..

Funderar på om jag skulle kunna tänka mig att bo med en katt.. eller 2.. men måste läsa på mer.. o fundilera ett tag till.. o är det en raskatt jag vill ha.. eller en vanlig bondkatt..
När det gäller hund är jag mest för renrasiga individer.. men är bondkatt en egen ras eller inte..

I morgon tror jag att jag ska ta en prommis innan frukost.. har hört att det är som godis för midjan..
Ibland känns det nästan som att jeansen börjar bli en liten anings större.. men det kan ju också vara inbilling.. fast det tror jag inte.. allt går sakta.. vet att man inte ska jäkta på nåt.. allt har sin tid..

Fundilerar på att anmäla mig till nån matlagningskurs i höst.. även om inte allt jag äter är obra så behövs inspiration..

Blygrå himmel..
björklöv som leker
lustfyllt
med varandra..
och
fläktande vindpustar..
Fridfullt..


Önskar Dig..
ja, just precis
Du
som tittar förbi..
en underbart skön midsommarhelg!

Kommentarer
Postat av: Rita

Kommentera ditt katt-tänkande gör jag inte. Det blir så långt att skriva. *skratt*
Önskar dej åxå en härlig Midsommar.

Postat av: Linneea

Önskar även dig en underbar Midsommar =)

2006-06-22 @ 21:50:26
URL: http://linneeapettersson.blogg.se
Postat av: Visionary soul

Tycker det låter som om du har precis rätt sorts järnkoll på läget! :-) Kör så, hela den härliga midsommmarhelgen som du ska ha! :-)

2006-06-22 @ 22:48:54
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Nina på Johangården

Önskar dig en härlig midsommar!

2006-06-22 @ 23:03:37
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Rita.. *skrattar* skicka ett mejl istället då.. tar tacksamt emot alla synpunkter på kattägnade.. :-)

Linneea.. Välkommen! o tack för din tittin :-)

VS.. Ja, men en Mycket Oorganiserad järnkoll.. *ler*

Nina.. Tack!

2006-06-23 @ 19:21:49
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback