Sjunger..

.. det Högsta jag kan.. en underbar sång tillsammans med Jill Johnson..

Jag har havet ett stenkast från mig

Här vill jag bo, här vill jag ställa min säng
Jag bygger ett hus och jag kallar det sen för mitt hem
Det ska ha väggar av timmer och sten
Ja fåglar ska sjunga från vårträdets gren

Jag har utsikt mot världen
Från fönstret till mig ser jag havet och himlen
Jag kan sträcka mig uppåt
Och nå med min arm både stjärnor och månen
Jag är en del av den vilda naturen
En droppe av regnet ett saltkorn ett berg
Jag är den kärlek som kommit med vinden
Jag har havet ett stenkast från mej

Här är mitt rum, här mitt hörn av vår jord
Det är inte så stort men vänner får plats runt mitt bord
Vid den blå horisonten tar landsvägen slut
Där öppnar sig vägar som når längre ut

Jag har utsikt mot världen
Från fönstret till mig ser jag havet och himlen
Jag kan sträcka mig uppåt
Och nå med min arm både stjärnor och månen
Jag är en del av den vilda naturen
En droppe av regnet ett saltkorn ett berg
Och jag är den kärlek som kommit med vinden
Och jag har havet att stenkast från mig

Kom låt oss dansa som virvlande höstlöv far runt när ljuset flyr
Håll mig så hårt i din famn medans morgonen gryr

Jag har utsikt mot världen
Från fönstret till mig ser jag havet och himlen
Jag kan sträcka mig uppåt
Och nå med min arm både stjärnor och månen
Jag är en del av den vilda naturen
En droppe av regnet att saltkorn ett berg
Jag är den kärlek som kommit med vinden
Jag har havet ett stenkast från mej

©Lionheart International


Har ju hört den förut men inte tagit den till mig.. texten påminner om Ted Gärdestad som jag tycker om.. Upptäcker att det är hans bror Kenneth som varit delaktig i denna tillsammans med Göran Danielsson..

Hittar en
intervju med Kenneth från 2006-02-17..

Jaget tar tacksamt emot det underbara som andra delar med sig av..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback