Är denna sekund..

.. lika lång som den förra.. och nästkommande?

När bloggstafetten startade den 8 januari i.. år tror jag det var.. så kändes det som att det var en evighet innan det skulle bli min tur.. nu är snart evigheten slut o det är bara 2 st innan jaget ska sätta sig o fundilera över sitt ämne som hon kommer att få av
En liten tant.. o sen hitta på ett ämne till Mys och pys..

När vi bokade biljetter till Mamma Mia.. så kändes det som att tiden fram till föreställningen var hur lång som helst.. jaget skulle hinna ut på stan o shoppa innan resan började.. nog för att hon vart på stan alltid.. i alla fall varendaste vardag.. men hur många shoppingbutiker har hon vart in i.. inte ens den minstaste lilla.. så det blir till att ta fram nån gammal trasa från garderobens gömmor.. o hoppas att garderobstemperaturen varit lagom så inte alla trasor är för små.. hmm.. en dammtrasa kanske klär jaget.. kan säga jag är trendguru o att dammtrasor kommer att slå nästnästa vår om 4 år.. gråvita med mörkare flammor..

Sätter jag mig vid datorn o beger mig ut på äventyr hos andra bloggare.. så rinner sekunderna iväg som en porlande bäck.. o det märks på räkningen när den kommer.. men det gör inget.. månadsräkningen är ju  ändå billigare än en krogsväng.. vilket jag inte varit ut på på.. en hel evighet.. dvs flera år..

O hur kan det komma sig att tiden när man åker till ett ställe.. känns så mycket längre än hemresan.. 

Denna vecka när jag, tillsammans med radiosnäckan o solen, väntar på bussen.. så kommer det en buss från det hålle ditåt jag ska åka.. o den busschauffören har börjat heja på jaget som står på andra sidan vägen o väntar på bussen som är på väg dit där den andra kom från.. 

Snäckan, solen o hejande busschauffören gör att jaget, faktikts, börjat dagen med ett leende.. i alla fall igår o i morse..

O råkar ni se någon förvirrad norrländska i Stockholm i helgen.. försök ha lite överseende om hon ser förvirrad o frågande ut.. hon är bara sitt vanliga jag.. 

Men en liten varning måste nog jaget utfärda.. försöker ni le lite mot henne.. så kommer hon nog att stråla tillbaka..  =o)

Kommentarer
Postat av: Lena

Så kul...du ska komma neråt tösen...när anländer du till den kungliga huvudstaden? mamma Mia den är underbar...sjung och le, den rycker och drar och den är alldeles , alldeles underbar...önskar dig en härlig helg, vi kanske ses...en leende tös ska jag titta efter...

Postat av: Lena

du...sparken lämnar du hemma vid va? eller ska jag vänta på centralen med en? det är kallt härnere och massor av snö har vi...

2006-03-09 @ 21:08:30
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Lena

konstigt mina inlägg syns inte...

2006-03-09 @ 21:19:56
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Lena

tjoho nu ser jag dem...

2006-03-09 @ 21:23:27
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

I morgon fm lyfter vi.. jag o jobbkompis C.. ska på huvudkontoret o kika lite.. kvällen har vi inte bestämt något.. Har du något tips på braprisogodmatrestaurang i närheten av amaranten? Lördag fm så är det jobb o em Mamma Mia.. lovar att jag ska sjunga så det hörs ända till dig o ditt.. =o)
Fast om det finns snö så kan ju en spark komma väl till pass.. fundilerar om den får plats i ryggan..

Hemresa på söndag fm..

2006-03-09 @ 21:47:41
Postat av: Hom

Sjung så jag hör också ... så jag hittar dig och kan le och du ...stråla tillbaka;=)

2006-03-11 @ 16:59:59
URL: http://blogg.4onlyme.net/
Postat av: Joanna

Mamma Mia
den står högt upp på min vill se lista...
och stråla du
mot de som mot dig le...
älskar strålande människor!!!

2006-03-11 @ 19:08:07
URL: http://joannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback