Är less..

.. på allt som har med jobb just nu.. I måndags ringde D att han var sjuk o i tisdags var C hemma med sjuka barn.. Kopplade en telefon till chefen så att kunderna ska ha någon chans att komma fram.. det har ringt i ett o det gör att man får nästan dåligt samvete bara för att man går o fikar.. eller äter lunch.. en vikarie kom in o hon är jätteduktig.. men ett litet extraöga hålls ju i programmet.. o ett halvt öra på vad hon säger.. o när jag hör att hon är tveksam så tittar jag upp o föreslår vad hon kan göra.. frågor som ska besvaras.. o mycke information som ska med.. Ibland blir hon bara sittandes o stirrar in i skärmen o jag frågar hur det går.. om det är ett enda virrvarr i huvudet.. jo, det är det.. o jag känner igen mig.. Säger åt henne att gå o ta en kopp kaffe o rensa huvudet lite.. för blir man låst o tankarna inte kommer fram så hjälper det inte att fortsätta stirra..

Igår när jag gick hem så sa jag till chefen att det som är kvar tar vi imorgon för nu är klockan fem.. hon sa att hon skulle vara kvar eftersom Allt Hennes var kvar.. o i mina egna tankar så fyller jag på; eftersom jag hjälpt dig med ditt.. o jag känner så väl igen mitt eget beteende.. mina tankegångar.. kanske är det bara spöken.. men jag sticker inte under stolen med att "kära" mor o chefen påminner väldigt mycket om varandra i sättet.. inte i allt, men det finns i vissa saker..

Egentligen ska man aldrig upphöras att förvånas.. vi får in många underlag som ska behandlas.. antingen i vårat dataprogram eller också ska det skickas vidare till något av våra andra kontor som också jobbar med samma typ av saker.. de vi faxar vidare har vi samlat i en pärm inne hos oss "arbetsmyror".. idag när jag frågade chefen om några underlag sa hon att hon hade dem i en pärm inne hos sig.. Jaha, så då måste vi leta på flera ställen i olika pärmar när vi letar efter något.. ja, för jag orkar inte springa hit varje gång så jag har gjort en egen.. o jag hade bara lust att skrika.. är hon helt jävla dum i huvudet.. ska det kallas att underlätta arbetet.. Själv så tror jag på att samla underlagen på så få ställen som möjligt för att underlätta sen om man måste leta efter ett.. vilket händer ett par gånger i månaden.. Men nej då.. att gå 5 meter extra när man ändå är upp är alldeles för jobbigt..

Mitt o D´s o C´s arbete består i att svara i telefon, serva kunder o ringa för att fixa det kunderna vill ha.. o ibland kommer chefen in o informerar om saker o ting.. o det är bra.. fast hon stannar inte upp om det ringer o någon av oss måste svara.. då fortsätter hon o prata till den andre.. när man lagt på luren så börjar hon inte om.. Jag brukar be henne börja om o då sammanfattar hon med några stödord.. oki, antingen var det inte något viktigt för verksamheten eller också var det inget som var viktigt för mig att få reda på.. Jag har sagt det här problemet till henne flera gånger förut.. men antingen så kommer hon inte ihåg det.. eller så hörde hon inte vad jag sa.. eller också är väl jaget bara lite kinkig som tycker att alla ska få samma information..

Träffade en kompis idag.. frågade hur det var o hon sa att hon hade det jobbigt med saker o ting.. sen frågade hon hur det var med mig.. svarade att sen vovsan somnade så har det varit/är det tungt.. att somna o vakna utan henne är det värsta jag varit med om.. längre hann jag inte för Hoppsansa vilket avbrytande det blev.. plötsligt fick hon väldigt bråttom o avslutade med att vi ses.. tittade efter henne o kände det som om jag Spladdebonk satt mig på ändan.. Kanske skrämde jag henne med min sorg.. eller också kom hon bara ihåg att hon var på väg någonstans..

På fredag kommer i alla fall grannens 2 goldisar hit o ska hålla mig promenadsysselsatt ända till söndag kväll.. jaget ser fram emot det.. o sällskapet i soffan.. o värmedynor i sängen vid fötterna..

Nästa fredag bär det av till Sthlm för studiebesök på HK.. o Mamma Mia vad vi ska roas på lördagen..

Den 18 mars åker jaget till Lövånger för att kursa lite.. ska utbilda mig till ringsekreterare.. för även om jag just nu inte kan ha egen hund så vill jag fortsätta umgås med hundar.. Fundilerar på att fortsätta upp till kusin C efter kursen.. ska kanske ringa o höra om det är ok för dem..

Nu ska ögonen få vila lite i en bukett tulpaner.. röda.. o på väg att spricka ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback