Bloggen..

.. är min dagbok.. o det är mina känslor.. o mitt kännade som jag sätter ord på.. blir lite splittrad.. för jag vill spy galla över saker.. människor.. tankar.. känslor.. ändra.. mig själv.. Vill vräka ur mig allt som JAG tycker andra gör orättvist.. mot mig.. o andra medmänniskor..

Hornjaget.. den elaka.. den själviska.. den hånflinande.. den oförstående.. finns där.. men berikar mig inte på något sätt..

Fast kanske behövs hornjaget också.. för att kunna säga ifrån..

Det handlar om:

Rättigheter..

Skyldigheter..

Accepterande..

Empati..

Är jaget.. o jag.. en o samma person.. ?

Mina problem är ändå bara små problem.. jämfört med andra så har jag det bra.. fast jämför man med ännu några andra.. så har det vart mycket.. eller svårt.. tungt..

Men min livshistoria är bara min.. o det är bara i den jag kan vara.. oavsett hur mycket jag skulle vilja hjälpa någon annan.. så kan jag ofta bara skänka tankar.. o omtankar.. o varmatankekramar..

Det är bara så långt jaget jag räcker..

Kommentarer
Postat av: Annela

Men det räcker långt

Postat av: Excessa

Annela.. Tack! Glömmer ibland bort det..

2006-03-04 @ 19:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback