Borta bra...

.. men Hemma Bäst.. så är det i alla fall för mig.. Stockholmsresan gick utan missöden.. vi var bara lite halvvägs vilse i en galleria men när vi väl hittade rätt ingång ut så vart vi ovilse igen.. Träffade jobbkollegor fredag em o det var roligt att få ansikten till de röster man pratar med.. Fredagskvällen blev det Stockholmbynight.. eller kanske by evening.. hittade en libanesisk restaurang i närheten av hotellet där de hade God mat till ett helt ok pris..  sen dansades det så det rykte o svetten skvätte.. i alla fall gjorde Anna &  David o Måns det.. själva satt vi o smaksade på karra o chips.. i en skön fåtölj på hotellet..
Lördag.. träff med nya vd:n o fler jobbkollegor från Norrköping.. sen en stilla promenad längs Kungsgatan o kikande lite i fönstren.. lite mat.. o så byte till finkläderna o avresa till Circus på Djurgården..  det var första gången jaget var
Cirkus.. o bara byggnaden var imponerande.. Jag gillar såna där gamla ställen.. det känns som man förflyttas tillbaka i tiden.. o jag föreställer mig hur människor var klädda.. o jag skulle vilja krypa in i väggarna o höra byggnaden berätta om svunna tider.. sen började föreställningen av..

Mamma Mia.. Med noll koll på var vi skulle sitta hamnade vi mitt för scen på rad 10.. kunde knappast bli bättre.. Föreställningen..  den överträffade alla mina förväntningar.. ståpälsen på armarna återkom flera gånger.. Vilka skådespelare, sångare o dansare.. helt underbara.. o det gick rysningar av välbehag genom hela mig.. Tänk vilka sångröster det finns.. Jaget  är tacksam att de vill dela med sig till oss tondöva.. men sjöng med gjorde jag så jag nästan blev svettig.. fast jag var inte ensam.. =o)

O den som frågar jaget om hon rekommenderar den.. så är svaret ett sjungande JA! Boka biljetterna omedelbums.. såg att de släppt biljetter för okt-dec.. Varför inte redan nu planera ett julpaket till Dig?

Lördagkvällen sjöng vi ikapp med melodifestivalen.. fast de texterna kunde vi ju inte.. så det blev mest lite kommentarer om kläder.. men vi gjorde vårt bästa för att se det som var nice.. resten blundade vi för..

Det är trevligt att fara iväg ibland.. o märka tempoförändringar.. vi tog det väldigt lugnt.. jobbkollegorna hade några kommentarer om långsamma norrlandskunder.. o jag är glad att jag är norrlandsbo.. hastigheten i storstan är nog lite för hög för jaget.. Fast jag har ju ingen koll på oaserna som ju säkert finns där med.. o vad vet jag om vart människorna som sprang förbi mig var på väg.. kanske till något skönt möte.. o då kan man ju faktikst ha liiite bråttom..

Missade att de sålde musiken från föreställningen på Cirkus.. men läste på nätet att cd:n finns i handeln.. o den ska jag ha.. tråkigt bara att jaget inte kan få med Reuben Sallmander på köpet..

Kommentarer
Postat av: Rita

Jag skall på Il Divo, i april,,, jippie!

Postat av: Excessa

Rita.. Vad härligt att ha något att se fram emot.. o april är ju Snart.. hoppas att Din upplevelse blir något du kan spara som positivt i minnet länge..

2006-03-12 @ 17:13:49
Postat av: Lena

Rita, så du ska det, aj,aj ,aj,

Så gott tösen att du har haft det bra, höll utkik efter dig men såg dig inte i Stockholmsvimlet, letade efter en spark ju...
Ruben ja, håller helt med dig, och vilken utstrålning han har på scen, karismatisk så det förslår!

2006-03-13 @ 15:36:13
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

Lena.. snablar oxå.. jag glömde den superoxiderade cykelflaggan hemma.. ska försöka komma ihåg den nästa gång.. *nickar ja*
Tror jag ska tapetsera sovrummet med Reuben.. då är han alltid här när jag lägger mig.. o det kanske kan få jaget att hoppa i säng i god tid på kvällarna.. =o)

2006-03-13 @ 18:56:56
Postat av: Lena

*fniss* det var ett härligt perspektiv...

2006-03-15 @ 10:53:45
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback