Det är tur..

.. att man får ändra sig.. tog radiosnäckan o Roger, Titti o Fylking med som sällskap i morse o dagen började bra mycket mer leende än igår.. o gnällkäringen sprang o gömde sig.. jaget tror att ho kände sig lite utanför..

Det var 22 grader kallt när jag stod där o väntade på bussen.. men det gjorde inget för solen tittade fram mellan trädstammarna o värmde mig..

Ett tag funderade jag på hur dum jag var när jag lämnade snäckan hemma.. men det var ju egentligen inte dumt.. jag försökte bara tänka på att ta hand om kroppen som ju jaget kommer att bo i ett tag framöver.. o visst ska man vara rädd om den.. men själen behöver också sitt.. o musik gör mycket i allafall för mig.. men även tystnaden behöver få sitt.. det gäller bara att hitta en balans.. men man kan balansera åt olika håll ibland..

Gjorde ett impulsköp idag.. bara för att jag kände igen namnet.. Anastacia.. kunde inte komma ihåg någon låt.. men namnet kom jag ihåg.. Nu när jag lyssnar så träffar texten mig..

They say timing.. is everything
But nothing you control
´Cause there´s always a tomorrow
But tomorrow never knows
It´s 1 day at a.. Time keeps running away
No matter what´s left behind
It keeps on moving
Tomorrow is not in today
And all of your yesterday
Are only a matter of time
And the journey of a lifetime
Will begin with one step
When you´re clumbing up the mountain
It´s so easy to forget
One step at a time



o faktikst så är det inte antikvärde på skivan.. tycker mig se 2004 tryckt på baksidan..

I fikarummet diskuterades melodifestivalen.. o en av dem som satt där hade inget gott att säga om någon av deltagarna.. var inte låten bra så hade den eller den så fruktansvärt gräääsliga kläder så hon förstod inte hur någon kunde ta på sig något dylikt.. som om hennes smak skulle vara allrådande.. jaget hade lust att vara lite frän o säga att det var nog någon som hade slagit vad om stora pengar med artisten att den inte skulle våga ta på sig den klädseln.. men höll tyst.. det hade inte gjort varken till eller från.. o jaget orkar inte försöka positivera någon annan än sig själv just nu.. koncentrerar sig istället på de eftertänksamma.. o de som har lätt till leenden..

o efter arbetsdagen så koncentrerade hon sig på att sätta en fot framför den ändra.. ända hem.. o hon Lyckades.. =o)

På vägen hem kom jaget ihåg ett par ord hon hört.. 


Från varje möte man gör..
ska man bara ta med sig det som berör..
o det som är viktigt..
för en själv..
resten ska man lämna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback