Hemresan vart annorlunda..

.. för det var en dragspelsbuss som plockade upp oss resenärer.. o så var det en skylt om Upplands Lokaltrafiks nya taxor from 15 mars 2005.. blev lite full i skratt.. men det kan ju vara bra att veta för den som ev är på väg att flytta till Uppsala.. kan bara säga att de taxorna är något högre än våra..

Har rätt länge känt en anings liten irritation på att den info som chefen kommer in o ger oss lite nu o då.. den går oftast någon av oss misste om eftersom det råkar vara så att telefon ringer.. jag har sagt det här förut, men någon förändring har inte hänt.. idag gick jag in till henne o föreslog att hon kan skicka ett mail till våran gemensamma box så får alla samma info.. för ofta så kan hon prata 5 minuter med en av oss.. o när sedan den andra blir fri från telen så kortar hon ner det hon sagt till en halv minut.. - Ja men, det kanske inte var något viktigt det andra, sa hon.. - Det är inte riktigt det de handlar om.. den som får höra bara en halvminut känner sig utanför.. o jag menar inte att du ska sluta komma in o prata men det viktiga kan du kanske skriva ner o skicka.. Hennes min var väldigt skeptisk så vi får väl se om något händer..

Kanske är jag bara kinkig.. men det är jobbigt när hon börjar prata till alla.. när sedan någon av oss blir upptagen så fortsätter hon till den som är ledig.. Fast hon går i pension om 5 år o då kanske det blir några förändringar.. *s*

Var o handlade efter jobbet.. summan slutade på 161 kr.. jag drog kortet i kortmaskinen, knappade in koden.. o sa till kassörskan.. vänta lite.. 1 krona har jag..  Hon såg lite paff ut o sen skrattade hon o sa att det gör nog inte så stor skillnad..

Jaget höll med o gick förvirrat leende ut ur affären..



Kommentarer
Postat av: Joanna

fem år går fortare än man tror
och jag hoppas då chefen blir en bättre variant! ;)

och ja en krona eller inte
man blir iallfall av med de där små mynten

Postat av: Excessa

Joanna.. 5 år.. är ju som en liten vindpust bara.. ;-)

Men att lämna 1 krona för att jämna ut växelpengar när man betalar med kort.. kassörskan fick sig ett gott leende i alla fall.. o jaget med.. *ler*

2006-03-16 @ 22:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback