Nyfiken på dina..

.. pensionspengar? Stod det på brevet från SAF-LO som låg i postlådan när jag kom hem.. Njaa, vet inte det jag för det är ju 23 år tills jag når pensionsåldern.. hmm..  enligt övergångsreglerna för traditionell försäkring, från 65 år och livet ut, var det..  245 kr PER ÅR!!!  hmm.. dividerat på 12 blir det cirkus 20 kr/månad.. o så ska dom säkert dra skatt på det också.. i slutändan blir jag nog skyldig.. Sen var det en summa pensionskapital också.. tack o lov så står det att jag har en förvaltare..

När de häringa oranga kuverten började komma i brevlådan o man skulle välja var man ville placera sina pengar, så valde jaget att välja bort valet att välja själv.. Det där med aktier, fonder o vad det nu kan vara är inget som jag är det minsta intresserad av.. och jag har inget intresse av att lära mig heller.. Det kändes som att kändes som att de som bestämt att det skulle vara så här ville att alla skulle börja leka med pengar o aktier.. o till slut ska varenda männska stå på börsen o vinka lite hit o dit.. skicka meddelande; SÄLJ allt o köp av det eller den.. JAG VILL INTE! O vägrar därmed! O den dagen de skriver att de slutar att förvalta mina pensionspengar ska jag stoppa in dom i madrassen.. o vem vet.. om jag vattnar dom lite nu o då så kanske dom växer mer än på börsen..

Apropå pensionsålder.. den trodde jag att jag var nära när jag var 38.. men då kvittrade en liten fågel i örat att jag hade 27 år kvar.. o Mycket till kan hända innan jag är där..

Har fundilerat i en vecka på att ta fram cykeln o börja trampa till jobbet.. cykelvägen har varit så gott som snö- och isfri.. Nu är den inte det mer.. för det har ramlat ner ungefär 1 dm nysnö.. o plötsligt är allt som börjat bli grått o dammigt Vitt igen... jag får nog motionera tankarna istället för kroppen ett tag till.. eller också kan jag valla sparkstöttingen o sätta segel på den..

Såg ju Möbelhandlarens dotter igår o jag tror jag tyckte om den.. idag på jobbet så pratade vi om den.. de som sett den sa att den var tråkig för att det inte hände något.. Fast jag tyckte att det var just det som var skönt.. ja, att det var lite långsamt tempo.. det var som att vila i berättelsen ungefär.. Ska nog försöka se nästa avsnitt också..

Kommentarer
Postat av: Blackout

Blev tipsad om din blogg så nu är jag här.
Brukar inte titta på TV men såg Möbelhandlaren dotter i går och jag håller verkligen med. Lagom tempo, underbart skönt som omväxling till filmärldens hetsiga tempo med ibland 20 scener på lika många sekunder.

Ang pensionspengarna. Jag bryr mig inte heller, vem vet om man ens lever tills man blir pensionär. Den tiden den sorgen.

Postat av: Darkangel

Jag vill se en serie med lugnt tempo nu!
Det är bra med omväxling för mig också! :)
/D

2006-03-29 @ 00:59:35
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: Excessa

Blackout.. Välkommen! Lite tid för vila i berättelser är behövligt i dagens tempo..

Darkangel.. reprisen visas på lördag.. o sen är det måndagar kl 20.00 som gäller =o)

2006-03-29 @ 08:14:59
Postat av: en granntant bittan

Du blir ju smått förmögen...jag hade 81 kr /år !

2006-03-29 @ 09:44:50
Postat av: Excessa

Granntanten Bittan.. jamen, om vi slår ihop våra påsar så kan vi.. hmm.. bli rika på leenden?! *L*

2006-03-29 @ 20:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback