Så lätt..

.. att hamna i den negativa spiralen som bara drar neråt.. allt fortare o fortare.. till slut tar gnällkäringen all plats.. står här strax bredvid knackar menande på axeln.. hallå du där, du hinner inte med va.. hör du inte hur det ringer på de andra telefonerna va.. skynda skynda skynda.. klarar du inte av att göra flera saker samtidigt va.. har du glömt vad du lovade dig själv att du skulle göra idag va..

Den livsfarliga negativa spiralen.. hakar fast jaget o drar neråt i allt högre tempo..

Bromsar.. vad är det.. var hittar jag dem.. snablar oxå, det har jag glömt..

Men jag fick hjälp.. grannen åkte bort o lämnade sina de bästa till mig att ta hand om.. fast det är dom som tar hand om mig.. Ligger bredvid mig i soffan o delar generöst med sig av sin värme.. en nos som kommer o puttar.. ett huvud som vilar i knä..

Fast jag hade glömt tala om för dem att lördag är en dag man sover lite längre än på vardagar.. strax efter väckarklockstid kom den äldre vakthunden, la en av mina fårskinnstofflor bredvid kudden o började sen "prata".. med sitt småylande berättade han sagan om den snälla hundvakten som ger dem mat o är ute o går med dem.. o i hennes soffor o säng får man ligga.. o eftersom han var så himmelens goo så kunde jag inte motstå hans blick utan gick upp.. letade förgäves efter den andra fårskinnstofflan.. gav upp o tog istället en promenad med vakthundarna..o trots att det var molnigt ute så såg jaget solen vakna..

Efter frukosten somnade jaget i soffan ett par timmar..  vaknade sen lite som en ny människa..

Resten av dagen har bara gått åt till att vara.. vara hundvakt.. o ta hand om räddningshundarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback