Skulle se reprisen..

.. av Six feet under igår.. men råkade lura till i soffan så jag såg bara de sista 15 minutern.. David som är i underläge o blir hotad.. o går emot sina egna värderingar.. Han som hotar har en pistol o är påverkad.. Sitter man med en pistol riktad mot sig.. så tänker man nog bara på att komma levande ur det som händer.. Överlevnadsinstinkten är så stor att David, som inte röker o är emot droger, drar i sig det som sträcks fram.. Davids tårar o rädsla nyper tag i mig.. Scenerna är starka o de berör mig.. i det nästanvakna tillståndet jag befinner mig så överfalls jag av minnen..

Det finns inga pistoler.. eller något våld som i slag eller aga.. men ord.. o meningar.. som gör att man, Jag, tänker att; om jag bara gör det här.. så kommer resten att bli lätt.. eller lättare..

Såg delvis en dokumentär; Det perfekta barnet.. den skrämde mig.. Inte pga att det finns äggdonatorer.. för de behövs.. Men kraven som fanns på dem.. Snygga, intelligenta, välvårdade o friska.. fast är de inte friska kan man väl bara ta bort en gen eller två.. Visst har gener sitt att göra med vad vi blir.. Men själva uppväxten är ännu mer betydelsefull.. för det är den som formar oss.. efter det har vi våra egna val att välja..

Räddningshundarna är åter hos grannen.. vi hade lite pusskalas en stund innan de gick.. mysigt.. o jag är tacksam att grannen har förtroendet för mig som hundvakt..

O disken tog inte alls så lång tid som jag befarat.. den längsta tiden var innan jag började.. sen gick det som en dans.. =o)


Kommentarer
Postat av: flasknosen

Jag håller verkligen med dig om att uppväxten gör än mer. Detta med "perfekta" barn tycker jag inte heller om.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback