Strax innan jaget gick..

.. hem idag, kom chefen o var väldigt uppåt o glad.. o berättade att nästa fredag när C o jaget åker till stora staden Stockholm, så kommer vi att få träffa många kollegor på huvudkontoret.. så fredag eftermiddag kommer att tillbringas på Stureplan.. o det har jag räknat med.. ja, att bli lite jetsetare eller vad det nu kan heta.. med chefens ögon så är det i alla fall Väldigt exklusivt.. att vara på Stureplan menar jag.. på hk´s hylla.. Det riktigt lyser om henne när hon pratar om den.. Hon är helt klart imponerad av hyllan o har sagt att hon önskar vi hade något liknande.. Tydligen så är det någon våning upp o när man står där så ser man ner på de som rör sig i markplan.. hmm.. Själv förknippar jag Stureplan med skottlossningar.. o nerskjutningar i folkmassor.. o vackra, smala, penningstinna, drogpåverkade, skjutande, skadande andra människor..  köförbigående, blåsarökpåandra, nonchallanta, oleende..

Jag har aldrig vart på Stureplan så mina förknippningar är mina fördomar.. o jaget misstänker att 98% av de som rör sig runt den platsen är vanliga människor..

Sen kom chefen med en "bonus".. Vi ska inställa oss på hk på lördagen också.. Jaha, då får vi övertid då? Sa jaget.. Nej, det vet jag inte, sa chefen, men jag kommer ju också att vara där.. chefen kommer att åka DIRKEKT från flyget till Stureplan.. Ok, fredagen har jag räknat med att vara tillgänglig för arbetsgivaren, men lördag förmiddag kanske jag planerat annat.. då måste jag ställa in det!  - Ja, men det är ju en studieresa.. o det finns ingen annan tid att göra detta på.. sa chefen.. - Ok, men då får vi väl betalt för den tiden? - Det har jag inte tänkt på, sa chefen.. du får prata med vd:n.. kanske timme mot timme i ledighet.. men det är bra att du tar upp det för jag hade inte tänkt så långt.. sa hon.. Ja, jag vet inte vad jag ska skriva.. Jaget är bara en alldeles vanlig lite rund varelse som inte imponeras av titlar eller platser.. ger allt jag kan o gör mitt bästa den tiden jag är på arbetet.. men jag har då ingen lust att gå på tvångsinfomöten utan att få betalt för det..

Gnällkärring somnade visst inte igår.. :-/

Blev i alla fall väldigt väl emottagen när jag hämtade grannens 2 vovsar.. dom sprang direkt till min dörr o ville in.. när jaget tog en prommis så kom dom direkt (nåja, Nästan direkt) när jag kallade in dem.. fast jag hade lite godis o dom blev belönade..

Nu ska jaget inte soffan o misstanken finns att jag får ett värmepaket på var sida.. nackdelen är att liggytan blir väldigt liten.. räcker bara till för rumpen..

Men det gör ingen.. kan ju luta huvudet bakåt o somna sittande..


Hopp är som att mikroskopiskt litet frö,
från vilket något stort kan växa fram -
mod, vänlighet, tålamod,
uthållighet, kärlek
.

Charlotte Gray


Kommentarer
Postat av: En liten tant

Sicken bonus...!
Jag skulle bli ordentligt förbannad om min arbetsgivare tyckte att Stureplansbesök vore nåt att komma med.
"Jaget" ställde bra frågor till chefen tycker detta jag.

Postat av: Excessa

Ja, vi är alla olika.. Tack o lov! O inget ont i att hon vill vara med de "stora pojkarna".. Hade planerat en djurgårdspromenad med T.. men det får väl bli någon annan gång om åker till Sthlm.. Tyvärr hinns det inte med innan flyget hem på söndag..
Tack för att du tyckte det var bra jaget frågade.. Ibland känns frågorna dumma, fast jag vet att det inte finns några dumma frågor..

2006-03-05 @ 16:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback