Arbetet har satt..

.. sina spår.. nästan 13 år inom restaurang o bar.. 8 år inom jordbruk.. utfodring på olika nivåer.. men ändå lika viktiga.. för vi behöver ju både avkoppling och mat på bordet.. Då fanns inte tanken på att försöka vara rädd om kroppen eftersom man ju skulle vara ung o stark livet ut.. När jag började jobba på kontor vid dator så satte jag musen på vänster sida.. o blev som barn på nytt eftersom jag är högerhänt.. MÅnga gånger skrattade jag åt mig själv när vänsterhanden inte riktigt gjorde som jag ville.. men daglig träning gjorde musarbetet nästan lika bra som högerhanden..
Det är bara det att snedbelastningar aldrig är bra.. inte ens om det bara handlar om att föra handen fram o tillbaka på ett bord.. så trots att jag använde vänster istället för höger hand så kom axel- o nackvärkern tillbaka..

Efter tjat o gnat på arbetsgivaren, som ju endast såg utgiften, fick jag en rolermouse o numer har jag sällan ont i axlar o nacke.. Förutom när jag sitter hemma vid datorn.. o nu är det en aaanings ömt.. så ikväll sitter jag inte här.. haha

På torsdag får vi tillbaka några gamla kunder.. o det ska bli trevligt (trots att de kan vara lite jobbiga ibland;).. det ska också bli kul (?) att se hur telefonkön kommer att fungera.. vi har ju redan fått påpekningar om att det ibland är alldeles för lång väntetid.. men Det är inte mitt problem att lösa.. telefonen är mitt arbetsredskap o jag tar hand om den kund jag pratar med.. o hur kul skulle det vara för de som ringer att höra; Du är nu placerad i kö, var god vänta.. Det är nu din tur o du har exakt 60 sekunder på dig att framföra ditt ärende..

Om det står fågel i ett korsord så ska man inte ta för givet att det blir ara.. det kan lika gärna bli and eller gås.. Mitt nej-tack till tävlingsledarengagemanget togs väl emot o jag fick inte det utbrottet jag väntade mig.. fnular på vem som är gås i sammanhanget.. ;-)

Var lite framfusig o frågade en jobbkompis om han åker bil till jobbet.. hade tänk tigga mig till skjuts på måndag när jag ska hämta bilen från bildoktorn.. tyvärr så bussade han för det mesta.. men en annan som satt bredvid föreslog att jag skulle kolla måndagsschemat för S eller H.. o minsann ska inte S åt det hållet på eftermiddagen.. o när jag snällt frågade så var det klart att jag får åka med *Glad*

Att be om hjälp är inte lätt.. förmodligen sitter det djupt planterat.. från kommentarer som att nu är du så stor att du måste klara dig själv.. från frågor som man ställt där svaret har blivit att hon/han inte har tid.. medans hjälpen andra gånger kommit utan att man velat ha den.. man har mentalt blivit satt på plats o saker har tagits över av andra..
Jag gissar att kombinationen gjort att man, Jag, varken delgivit andra mina problem.. inte heller frågat om hjälp.. jag har helt enkelt hamnat i en konflikt.. vill/får inte störa o visar jag det minsta lilla behov av att behöva hjälp så tas allt över o jag får stå bredvid o titta på..
Jag kan Själv! har i många år varit mitt budord.. men sakta håller jag på att lära om.. Förra vintern måsta jag köpa nytt batteri till dåvarande bilen.. vrång som jag är så hade jag tänkt gå till macken o sen bära hem det.. hembärandet hade i så fall blivit ca 6 km.. hmm.. bilbatterier är inte lätta.. efter en veckas funderingar så vågade jag mig på att fråga M om hon hade tid o lust att skjutsa mig.. o hon både ville o gjorde det *tacksamt glad*

Det viktigaste är inte
varifrån man kommer
utan vart man går.

Man bör akta sig
för att akta sig
för mycket.


Visst får jag nej ibland men det gör inget.. jag blir varken sur eller tvär.. jag Vågade ju i alla fall..

Det tar tid att lära om.. men det går!

När invanda mönster bryts
kan helt nya världar uppstå.

Ja, dagen idag har varit en bra dag..

Hoppas bara att jag inte gav någon skrämselhicka när jag för full hals sjöng i kapp med öronsnäckorna o trampade takten med cykelpedalerna på hemvägen.. =o)

Kommentarer
Postat av: papelito

jag ser att du utvecklas som människa! :) det borde vi alla göra lite oftare.. tänkte bara säga det..

Postat av: Excessa

papelito.. Tack! Ja, en liten bit på väg är jag kanske nog.. små, små steg blir förhoppningsvis en lång sträcka så småningom :-)
men du.. det där ordet som börjar på bo,, o slutar på rde.. det är inget bra ord.. ger klåda på hela utvecklingsverksamheten.. i alla fall för mig.. Men resten låter väldigt bra :-)
kram!

2006-05-31 @ 21:18:46
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback