Stålgrå himmel..

.. o 10-12 varmgrader gjorde att jag beklädde mig med långkallingar o tjocktröja när jag åkte till dagens aktivitet.. o det är jag mycket glad för eftersom vindarna var en aanings svala.. drygt 6 timmars utevistelse gjorde att jag ändå i slutet av dagen kände mig lite småkall fastän jag inte frusit.. Fast hundpussar o trevligt sällskap värmer väldigt gott..

Bredvid oss stod informationsambulansen som hjälper en att prova ut o säljer cykelhjälmar o Änteligen har jagets lada fått ett sommartak.. en röd cykelhjälm.. vintertid använder jag ju den röda öronlappsmössan som tak.. o för er som ser ut som ett frågetecken säger jag bara; Tomma lador behöver inget tak.. *fnissar*

Informationsambulansen hade kö så gott som hela tiden o framför mig stod stans gulligaste farmor.. hennes orsak till att skaffa cyeklhjälm var att barnbarnen blivit så stora att de börjat cykla o då har de ju hjälm.. Så man får ju skämmes när man inte har en själv, sa hon.. I mina ögon en klok kvinna som visar barnbarnen att dom är goda förebilder.. Snygg blev hon också i sin himmelsblåa hjälm!

Har också fått mig några eftertankar angående tävlingsledarengagemanget.. det är 8 år sedan jag tävlade själv o minnesbilderna om hur en tävlingsbana ska se ut ligger alltför långt bak.. även sen jag läst på vilka moment som ingår.. o eftersom man får, och har all rätt, att andra sig så har jag gjort det! Kanske kommer inte mitt beslut att bli väl emottaget.. fast jag kan ha fel.. bara för att det står fågel o är 3 rutor i ett korsord betyder det inte att det alltid ska bli ara..

Trots den stålgrå himlen så känns det som att solen ändå strålat idag.. hur som helst så matchar ansiktsfärgen den röda cykelhjälmen..

Det sägs ju att sjön suger o idag var vi alldeles bredvid älven.. kanske därför det känns som att jag skulle kunna somna med pannan mot skärmen.. kanske bäst att stänga av datorn så jag inte vaknar hos Dig imorgon.. ;-)

Nää, jag ska ju vakna av gammelhårbollens prat.. men jag hoppas att han är lite sovsugen o bäddar ner sig vid mina fötter..

Mina töser vann idag *glad*
O Sverige är, än en gång, i VM-final i innebandy.. Finland eller Schweiz är finalmotståndare imorgon.. o just nu efter en period ser det ut som att finalen kommer att bli en finn-kamp.. men matchen ska spelas o Schweiz vände mot Sverige o spräckte vår nolla i VM-sammanhang.. 32 spelade matcher utan poängförlust.. det ni.. Hur som helst så blir det spännade imorgon..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback