15 minuter....

Det ringer..
Jag trycker på svaraknappen, tacksam för att jag har headset o inte behöver luta luren mellan axeln o örat..  rabblar med proffsig röst svarsmeddelandet så den vet att det är just till mig de ringt.. tacksam att rösten idag inte är hes som en kråkas krakelikraaa.. - Ja, det är xxx.. har ni fixat beställningen till oss? Vi har faktiskt väntat länge nu och Måste ha ett svar! NU! *basta*  hmm..  - o ditt bokningsnr är? - xxx! - Ah, just det.. säger att vi jobbar på det (fast vi har ännu inte hunnit se på nästa veckas jobb).. men om du vill kan jag ringa den vi sökt nu på en gång? -Jatack, för vi måste ha svar nU för vi måste skicka papprena till den! Frågar om kunden vill vänta medans jag ringer och de flesta vill det (kan bero på att de flesta som ringer är kvinnor som gör annat under tiden;) - Okej.. Häng kvar! trycker på knappar o ringer..  -Hej, det är xx..vad gör du nästa vecka? Har du lust att ut o åka lite? -Nehej, det går inte.. men det är lugnt.. o det är ju bra att du har jobb :-) Tacksam att jag fick tag på den människan o fick ett svar.. knappar runt o ringer nästa.. ställer samma frågor.. får frågor tillbaka om saker som gäller något helt annat.. ringer en till.. kommer ihåg att andas medans ringsignalerna går fram.. upptaget..en annan svarar inte.. kollar klockan..kunden har väntat 13 minuter.. äh, jag ringer en till.. -Kan du? Jaa, vad bra! Vad glad jag blir, Tack! :-) Hur reser du? Ska vi fixa biletter? Ok, jag gör det.. o ber dem skicka paper! Gör tummen upp till bästa jobbkompis som jobbar med sina samtal men eftersom hon har selektiv hörsel så lyssnar hon även på mitt jobb.. får tillbaka en lika uppåt tumme.. :-) Återtar kundsamtalet..-Ursäkta du fick vänta men nu har jag fått ett svar.. xxx kommer! - Tusen Tack! Jättebra! Då ska jag posta det här på en gång!
Resan? Hur och vad? Letar..hittar.. ringer o beställer..Tacksam att jag inte behöver ringa flygbolag..och hotell.. och väldigt Tacksam att så länge jag pratar med en kund så kan ingen annan komma fram till mig.. men när de väl kommer fram så låter jag dem få den tid de behöver..


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Det är nästan att jag får stresskänningar när jag läser om ditt jobb i inlägget. Suck... jag satt nästan likadant i telefonen. Det var ytterst stressande... plus allt annat som skulle vara.

Men skriv om ditt jobb, sluta inte för att jag känner mig stressad. Det var inte så jag menade.

Postat av: Excessa

Nina.. ajajdå, inte roligt ju.. förstår dig.. det har varit några o provat men som sagt ifrån eftersom de just kände stressen.. o det var bra gjort av dem. Finns också en massa annat som ska göras hos oss också men det har jag sagt Nej till eftersom jag är anställd att göra det jag gör.. Helt klart är det en balansgång och i början tog jag med jobbet hem o funderade på morgondagen. Det har jag slutat med för jag kan bara göra en sak i taget.. o just nu är jag ledig :-)

2006-11-22 @ 18:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback