3 killar..

.. puttade en bil fram o tillbaka på parkeringen.. o smart som jag är så gissade jag att det inte var enbart för skojs skull.. gick fram o frågade om de behövde hjälp.. hmm.. vad nu en liten tant som jag kan erbjuda gentemot 3 stora pojkar.. frågade om jag skulle dra igång bilen men han som ägde den sa det itne fanns någon dragögla under bilen.. hmm.. har dom rationerat bort sånt på nyare bilar tro, för jag har då jämt haft såna på mina bilar.. nåväl, ville inte förödmjuka dem med att börja krypa på knä o bevisa han hade fel, för han kan ju haft rätt också.. men hjälpa till o knuffa kunde jag i alla fall.. men bilen var svårflirtat o ville inte alls.. Jag såg att han hade dragkrok o föreslog att jag kunde dra han baklänges o han starta på backen.. men tydligen ville killarna motionera lite mer så de beslutade att vi skulle testa knuffa den bakåt o se om den starta.. eftersom jag behöver lite motion emellanåt så hjälpte jag också till att knuffa.. o kors i taket, bilen hoppade igång.. killarna log, tackade o hoppade in i bilen o for iväg på nya äventyr.. Jag log och vinkade tillbaka o kände mig rätt glad att jag kunnat hjälpa till, trots att jag varken är stor eller stark.. men lite bakvända idéer är rätt bra att ha till hands..

O nu ska jag kolla spänningen o se om min jobbtravs-Selma tänker förränta sig till oanade rikedomar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback