Bussällskapet..

.. i morse var väldigt trevligt..en tant som jag brukar ringa till angående jobb har blivit nästangranne med jaget.. och i morse tog vi samma buss.. i och för sig har hon annat jobb nu men hon är en guldklimp att prata med.. även om vi sällan haft tid till småprat.. det fick vi i morse en stund.. hon frågade om jag trivdes med jobebt och jag kunde inte annat än säga Ja! eftersom de flesta jag pratar med är trevliga.. då sa hon att man får ju ofta det bemötande man ger andra och det har hon, faktikst, ju rätt i.. så jag sträckte lite på mig..

Men jag får lov att sluta längta till måndagar för idag har vart den, hittills, värsta dagen.. jag tror inte vi någonsin haft så många jobb kvar till morgondagen som det var när jag gick hem.. så i morgon blir ännu en spännande dag..

För att få lite balans på dagen så fick jag ju lov att skotta av bilen o åka till lejonträningen.. och visst balanserades dagen upp.. De 3 madammer som verkligen tycker om mig var där.. först såg de mig inte men sen när jag hostade lite så spetsade de öronen o kom farande i full galopp.. *pusskalas* är mysigt.. Och det var bra jag åkte dit för något pusskalas blev det ju inte under dagen eftersom flirtis verkade vara borta idag.. eller också så hade han gömt sig så jag inte upptäckte honom..

Kanske och evenuellt att jag får förtroendet att ha 2 lejonmadammer här fredag-måndag denna helg..  om jag vill! hmm.. har jag månntro varit för försiktig när jag sagt till L att de gärna får komma hit..
O så frågade E om jag ville och hade lust att hålla en allmänlydnadskurs till våren.. hmm.. det får jag nog fundilera på ett tag.. länge sedan jag höll någon kurs.. men lite minnen kan det ju finnas kvar.. o så kan jag ju uppdatera kunskaperna.. hmm.. Men jag tycker ju om att hjälpa hundägare o få dem att fundera på hur och när de berömmer.. o det är ju lite det jag gör också på måndagar.. hmm..

Sen fick jag en fråga om jag ville vara lite hundvakt till en 2 månaders gammal lejonvalp en kväll längre fram.. Ja! Tack! Jättegärna! var det enda jag sa.. med ett litet tillägg att sen när de ska hämta tillbaka honom så har vi flyttat till långtbortistan.. ;-) Tacksamheten när någon frågar om jag vill vara hundvakt går inte att beskriva.. för jag vet att de är lika kinkiga som jag var när jag hade vovsa..

Och som grädden på tårtan så ringde ex-grannen alldeles nyss o frågade om jag vill ha ett par hårbollar 24-26 november.. + 8-10 december..

Så om allt blir som jag önskar så får jag litte rekreation samt promenader på helgerna veckorna 46, 47 och 48 + en liten lejonpuppy att goosa med fredag kväll vecka 50.. o blir det inte precist som jag önskar så är jag ändå glad att de tänkte på mig..

Emellanåt.. så är livet allt bra underbart.. hmm.. för det mesta är nog livet underbart om jag bara öppnar ögonen och ser det.. När jag åkte hem ikväll så var det som att åka genom ett vintervykort.. snön hängde på trädgrenarna och vägen var vit.. så gott som i alla fall.. och det var vackert som en vintersaga.. Bilder att bevara i minnet..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Vad härligt.. nu blir det nu nästan som att ha en hund i alla fall.

Gosa loss riktigt nu!

Postat av: Excessa

Nina.. javisst blir det nästan som egna hundar.. eller det blir nästan bättre eftersom jag inte behöver oroa mig på veckodagarna när jag är på jobbet, utan bara får njuta när jag är ledig..

Japp, här ska gosas till 200%..

2006-11-14 @ 19:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback