Håller med!

Människors skrockande och tyckande om allt och alla anser jag man personligen ska ta med en nypa salt. Livet är tufft för oss alla emellanåt. Vi måste våga tro på både andras och vår egen kapacitet och framförallt inte vara så rädda för att misslyckandas. Det är helt ok att få "skita i det blå skåpet" emellanåt!.. (Bildligt alltså! :-D) Nannes ord om:

JAG STRÄCKER MIG MOT HIMLEN
Text & Musik: Nanne Grönvall

Välkommen på tåget ut i livet
Här finns plats för alla, så häng med
Packa väskan, släpp din rädsla
Ta med din kaxighet
Resan går mot regnbågen i högsta hastighet


Jag sträcker mig mot himlen
Kan nå hur högt jag vill
Jag sträcker mig mot himlen
Och kanske lite till
Vill ta vara på varje stund jag kan
Jag reser med livet i min famn
Jag sträcker mig mot himlen
Jag sträcker mig hur högt jag vill


Några säger; "Rätta dig i ledet"
Andra säger hur man borde va';
Går nåt fel så kraxar många; "ja, vad var det jag sa!"
Struntar i moralkakorna
Fingret är mitt svar!!!


Jag sträcker mig mot himlen....


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Men... jag har ju ett blått skåp. Måste nog kolla sså att ingen skitit i det.

Postat av: Excessa

Nina.. hmm.. asså, om du hittar nå skit i det så det är nog bara lite damm som ligger på tillväxt.. o sånt mår damm bra av..

2006-11-28 @ 21:59:17
Postat av: Anonym

Minns inte att jag hört den men texten var fin. Mycket att tänka på där och fina tankebilder eller hur man ska säga....

2006-11-28 @ 23:05:37
Postat av: Inga M

Det var jag som skrev ovan. Namn o adr försvann.

2006-11-28 @ 23:06:25
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: En liten tant

Kommer för att läsa ikapp och trodde jag gått fel. Men du har byggt om medan jag varit borta!

Hade aldrig hört texten ovan men gillar den. Fast när någon skitit i det blå skåpet "då är det krig", säger vi här.

2006-11-28 @ 23:52:23
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Excessa

Inga.. Ja, mycket tänkvärda ord..

Tant.. Nejdå, du är inte vilse.. bara jag som längtar efter snövita vidder..

2006-11-29 @ 18:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback