Kärleksjouren..

.. har nog också rätt emellanåt.. har vart förlovad 2 gånger.. men det var lääänge sedan..

Första gången var med en skorpion.. det funkade inte alls.. Förstår inte varför vi alls tänkte tanken på ringar.. Fast nu ljuger jag nog lite för mig själv.. för då visste jag inte vad det var att lyssna på vad magen sa.. men förlovningen vart, TackoLov, väldigt kortvarig..
Har alldeles för mycket olika intressen för att kärleken ska trivas. Någon större framgång har du nog inte tillsammans med en skorpion. Stjärnorna tror att er kärlek är alldeles för kortvarig för att få fart till en varaktig förbindelse. Som tillfällig kärlek kan det passa men inte för längden.

Andra förlovningen blev med en oxe.. också på -80-talet.. att det förhållandet alls blev berodde på mina egna rädslor.. val som jag, idag, ångrar litegrann att jag gjorde.. en kväll då för länge sedan såg ett par sköna ögon rätt in i mina och frågade vad Jag ville.. och Då, en gång för länge sedan, var viljan och orden oense, men orden vann eftersom det var så jag trodde att man skulle vara..
Intellektuellt oliktänkande kombination. Visst kan du finna spänning med en oxe, men inte är det den attraktion du möter här, som du hoppats på. Nej, ni är för tröga tillsammans, det tänder inte riktigt och kärleken kan komma på avvägar mellan er två. Vänskap kan däremot vara bra, men bara vänskap.

Just den oxen är en människa som jag känner att jag kan vända mig till och förtroende som jag ger tas emot med respekt.. ibland ringer vi varandra och det har hänt vi setts när jag vart ner till hans hemtrakter.. Han är gift med en jätterar tjej och de har både barn och hund.. För allt vad mitt hjärta är värt så önskar jag dem lycka som räcker resten av livet!

Skorpionen däremot är ett passerat kapitel sedan länge! Ryser när jag tänker på honom.. Inte för att han var skorpion utan för att han hade sidor som ibland inte alls var av den vänliga sorten..

Undrar vad som hände med de sköna ögonen.. Jag hoppas och önskar att hon fick ett gott liv!

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Hmmm... hänger inte helt med i svängarna här, men det verkar ju tydligt att skorpionen inte var någon höjdare...

Enligt Kärleksjouren har jag valt rätt, med de oxar jag valt... den enda förlovningen i mitt liv var med en oxe, och det senaste året har oxarna liksom bara hopat sig över mig, både vänner och kärlekar... men jag håller inte med astrologerna om att det är en så himla kanonbra kombination... ;-) Mina oxar har jag haft, och har, lite komplicerade förhållanden med. Det måste vara meningen att jag ska använda numerologin för att ta reda på varför det inte vill sig riktigt... eller kanske helt vanlig psykologi... ;-)

Postat av: Excessa

VS.. ingen fara, var bara jag som filofiserade lite över kärleken.. o där hänger ju knappt ens jag själv med ;-)
hmm.. ja, numerologi är spännande.. liksom allt som har med förhållanden att göra.. ;-)

2006-11-19 @ 10:43:28
Postat av: Nina på Johangården

Min erfarenhet säger att skorpioner är bra. Vi passar bra tillsammans... fast jag har bara skorpionson och skorpionvänner. Och så är jag Fisk/Skorpion/Skytt själv... mer skorpion än fisk faktiskt.

2006-11-19 @ 17:02:37
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Jo, det finns Bra skorpioner också.. tror faktiskt att de flesta är det.. var bara jag som råkade möta en som var väldigt mycket obra..

2006-11-20 @ 21:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback