Morgonen..

.. blev en tidig morgon.. redan halv sju började gammelhårbollen prata o propsa på att jag skulle kliva upp o ge dem frukost.. jag försökte vända på mig o inte låtsas höra men så kom jag på att grannarna kanske inte blir så glada att bli väckta av lite ylande.. gick upp o utfodrade dem o klädde på mig.. När vi kom ut var det blåsigt, på gränsen till stormigt, och mörkt.. o så väljer jag en väg som delvis inte är upplyst.. o hur smart är det när jag vet att min fantasi kan skena iväg emellanåt.. blåsten gjorde att jag knappt hörde mina egna steg, och mörkret gjorde att jag inte såg speciellt mycket.. o med tanke på att det varit en del överfall i stan samt att det kan finnas vildjur så är jag glad att jag hade de gula hårbollarna med mig o inte lejonmadammerna, för nu gick de ju som vanligt med nosen i backen utan tanke på fanns i skogarna..
Fast jag känner mig ändå trygg oavsett om det är lejonmadammer eller små gula hårbollar som finns vid min sida..

Efter frukost så lurade jag till några timmar i soffan.. vaknade till av att jag hade fullt med lösa tänder i mun och flera som jag försökte trycka tillbaka dit de skulle vara.. drömmen otäckt verklighetstrogen så jag hade lite panik en stund innan jag undersökt att alla satt där de skulle.. Det var i o för sig ingenting som var smärtsamt men känslan att rulla runt en lös tand i mun..huvva mig..
Somnade om.. drömde att jag flyttat till en ny, stor, lägenhet.. på morgonen skulle jag med bussen.. sprang runt i huset o letade efter toaletten o då hörde jag någon ropa -Bussen kommer! Blev stressad o skulle bara kolla att spisen var avstängd.. först hittade jag inte spisen men sen såg jag några reglage  som skulle kunna höra till den.. det såg ut som att de inte var avstängda så jag snurrade på vreden så att det skulle stå som de ska stå på en avstängd spis.. fast när jag gjorde det så upptäckte jag att diskmaskinen och en värmekamin satte igång.. hmm..vred hittan o dittan o till slut slog de av.. men bussen missade jag.. Fast det verkar inte som att det gjorde så mycket för solen sken o det var vår i luften..
Jag som sällan brukar komma ihåg att jag ens drömt.. men det var skönt att lura lite i soffan.. o nu känner jag mig så pigg att jag ska göra några lunchlådor.. det blir nog stekt rödspätta i några.. o så har jag tatt fram köttfärs o gör nog nån sorts röra med grönsaker o svamp.. men först måste jag ta itu med disken.. Diskar är inte roliga.. alltså är de oroliga.. o det verkar som att de aldrig tar slut.. o har man, jag, väl tömt diskbänken så är det ju, omedelbart, nåt nytt odiskat där.. det tar aldrig slut.. Jag behöver tänka lite omtankar när det handlar om disk..
Jag kan bara diska en sak i taget! o då får jag väl göra det.. och göra just det bra..
Jag kan inte rengöra och torka av diskbänken innan jag diskat en sak i taget! alltså är det bara att ta en sak i taget o göra just det bra.. skulle något annat komma ivägen så jag inte hinner med allt så är ju inte det hela världen för jag har, förhoppningsvis, diskat en sak.. o den har jag diskat bra!
Det handlar lite, eller kanske är det mycket, om att jag kan bara vara på ett ställe åt gången.. och det stället är NU! Sen, när jag tagit hand om nuet som är nu, så kan jag ta hand om nuet som torkar av diskbänken.. hmm.. alltså är en full diskbänk ungefär som själva livet..

Och just idag i detta NU.. gillar jag livet.. ler mot det.. o litar på att livet vill mig väl..
Upgrade your email with 1000's of cool animations

Kommentarer
Postat av: Inga m

Alltså det är ju helt sjukt!! Jag drömmer också av o till att tänderna har lossnat och ramlar av när jag biter ihop!! Vad betyder nu detta (för utom att det säkert är ett tecken på min tandläkarskräck)??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback