Sällsynt..

.. raring.. 2003 var det bara 16 töser som fick samma namn som jag som tilltalsnamn.. 1990 var det 66 st.. Sedan -50-talet har mitt namn sjunkit på popularitetslistan.. jämfört med Emma som toppar namnlistan då 1349 st töser fick det namnet som tilltalsnamn.. Men ändå så finns det ca 88 900 st som heter som jag och ca 81 700 st som heter Emma (alla siffror från 2003 års folkbokföring).. Ändå tycker jag att jag träffar på fler Emmor än jagor.. men det kanske beror på att jagorna börjat bli lite till åren o inte vill vara ute o halka runt på dagens isiga vägar.. Hur många heter som Du?

Lite kaosaktigt på jobbet fast vi är 3 som jobbar med det dagliga.. men jag är Tacksam att vi är 3 för hur hade det sett ut om vi bara varit 2.. huvva mäj.. Ja, det var tillomed så mycket att jag inte ens märkte att flirtisen inte var på jobbet förrns till em-fikat.. hahaha.. jag kan ju inte ens lura mig själv där..
Det är skumt det där med karlar.. jag skrattar och pratar ju med fler än honom men det är ett annat skratt.. handlar det mer om ögonkontakt som söks fast det inte är just den som pratar.. en halv sekunds ögonmöte som en liten fundering som frågar; finns det något intresse.. o när man går förbi titta in o se om just den människan finns där.. Men när man kommit så långt så är ju frågan vill man gå vidare.. i så fall måste ju någon ta bladet ur mun o säga något.. hmm.. Vet att de är några som brukar gå ut efter jobbet på fredagar men jag är ju ingen som går ut o partar.. Äschan då, det blir nog vad det är meningen att det ska bli.. eller också får jag väl ta en diskussion med fantasin o göra nåt åt saken..

Våren känns långt bort men tant M skulle gärna se att jag kunde komma hälsa på henne i stugan som ligger vid norrbottenskusten.. o det vill jag också.. längtar redan dit..

På hembussen träffade jag en av våra kunder o eftersom jag råkade komma ihåg att det var lite problem med hennes beställning till i morgon så jobbade jag lite.. förklarade hur det låg till och vilket alternativ som finns.. hon valde alternativet, men det lade jag in i minnesmobilen för det kanske jag inte alls kommer ihåg i morgon..

Skulle behöva skaffa mig broddar nu eftersom jag tycker om att promenera när det är kallt ute.. men absolut inte när det är halt.. o nu är det mycket halkigt ute.. inte kul alls..

Evas funckarprogram på 1:an på onsdagar 18.30 är alldeles underbart.. tänk vad mycket jag har att lära om saker o ting som tillhör vardagen.. om sånt som jag trodde jag kunde..


I går pratade vi om mensvärk och att det var länge sedan jag vart hemma pga det.. vi skulle aldrig sagt så för i dag så kände jag att det började.. lyckades mota iväg den med ett par Treo för det är det enda som hjälper på mig.. nu börjar den komma tillbaks o jag har inga treon hemma.. misstänker att natten kommer att bli rätt o-rolig.. men det är ju bara 1 dygn per månad.. o det finns många andra som har det värre.. men det är icke alls kul.. o leendet känns just nu långt borta eftersom korsryggen vrider o vänder på sig som en slö kniv snurrar runt där.. Äschan pärsan då.. På nåt konstigt sätt är jag ändå tacksam för de här dagarna eftersom jag, när det väl släpper, kommer att känna mig som en helt ny smärtfri och lyckligt leende tant..

hmm.. dagens is på sjön är redan 12cm tjock.. tur jag inte behöver gå ut på den för min respekt för isar är stor.. o jag tycker inte om att bada i kallvatten ens när det är +grader i vattnet..


Kommentarer
Postat av: Inga M

Hur otrendig får man bli? Bara två per år så där döps till mitt tilltalsnamn, Inga! Och ett par år var det ingen alls. Så den som vill ha ett jätteovanligt namn bör alltså satsa på det.

Postat av: Mette

Åh vad intressant! Den länken! Mette betyder styrka och strid, det hade jag ingen aning om. Det finns 500 i Sverige som heter det.

2006-11-09 @ 11:42:25
Postat av: Excessa

Inga.. Äschan då, trender är ju till för att oföljas.. Sträck på Dig för du är unik i dig själv..

Mette.. åh, spännande.. råkat på någon namne någon gång?

2006-11-09 @ 20:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback