Änteligen..

.. jobbeveckan är slut.. o soffan lockar o pockar.. utmattad sällskapar jag med den en stund i förhoppning att jag ska få lura ett litet tag.. jodå, det blev allt en liten microlur för lokalväderprognosen har jag inget minne av att ha sett.. i och för sig så brukar jag ofta se vilket väder de lovar att det ska bli, men i nästa ögonblick har jag glömt det.. kanske har det att göra med att ingen bestämmer över vädret, TackoLov, o vädret visar sig när jag öppnar persiennerna i morgon..

Men det har skett under här.. lyfte mig i kragen o plockade, diskade, dammsög o torkade golvet.. korsitaket.. o så skrivarcirkelnbidraget..

Fast jag ska nog ställa klockan på 9 eller nåt sånt till i morgon eftersom jag lovat bästa jobbkompisens syster att låna min bil.. men då hinner jag äta långfrukost o sen lämna över bilnycklarna till henne.. sen kan jag lura i soffan ända till kvällen då det är dags för klubbdans..

O på söndag har jag blitt bjuden på middag.. röding o tantodlade mandelpotäter..

Livet är allt bra gött imellanåt.. speciellt när det doftar såpa överallt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback