Igentäppt..

.. i både hals o näsa i morse.. o nysanfall hela förmiddagen.. Är det kroppen som säger ifrån, till både det ena och andra, virus o giftiga små partiklar.. de giftiga små partiklarna kommer nog från bussarna som stryker förbi under det gläntöppna fönstret.. eller är det kanske kroppen som säger ifrån att den börjar bli lite trött pga ålder.. hmm.. hur kommer den då känna sig om 23 år då den uppnått pensionsåldern..  Fast det är itne bara kroppen som känner sig slut.. satt o funderade o räknade på om jag har råd att gå ner till 80%.. o svar fick jag på en gång: Nope!  Fast får vi 7 rätt, och är ensamma om det, ikväll på jobbtravet, dÅ ska jag bara jobba 6 timmar om dagen..

När jag skulle åka iväg med bilen så upptäckte jag en lapp under vindrutetorkaren.. o omedelbart började jag fundera på om jag felparkerat.. eller hade månntro min bil varit ute på egna äventyr i natt o kört på någon.. ja, man kan aldrig vara riktigt säkra på vad bilar gör på natten.. eller för den delen dagar också.. en gång hade en kompis bil börjat köra alldiles själv på en parkering.. det var en SAAB o då måsta man ju lägga i backen för att få ur nyckeln.. hon drog inte i handbromsen och eftersom parkeringen lutade så hoppade motorn igång när den började rulla baklänges.. o detta är sant för hon har själv berättat det.. om jag minns rätt så blev det stopp mot en parkeringsautomat..

Men min vindrutelapp var inte det minsta farlig.. en tjej hade backat på min bil och lämnade sitt telefonnr utifall jag skulle hitta några fel på min bil.. men jag varken såg eller kände något när jag körde.. så det var nog bara en liten putt.. men det är gott att veta det finns vänliga människor..

Överraskade mig själv när jag kom ihåg T´s födelsedag idag.. skickade en stor grattiskram till honom o han bidde glad.. sånt är också gott..

Och snön som föll igår ligger fortfarande kvar.. björkarna i allén har fortfarande en del löv kvar.. och gatubelysningen ger ett vackert sken.. mmm.. sånt är också gott..

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag känner också att jag skulle behöva gå ner i tid en del, men det är svårt att göra det som klasslärare. En dag i veckan ledigt, onsdag vore toppen.

Två gånger har jag glömt det här med handbromsen. Ena gången stoppade bilden mot en annan bil (liten skada). Nästa gång rullade den baklänges av parkeringen utanför vårt hus och ut i potatislandet på andra sidan. De som åkte förbi var nog lätt häpna över min ovanliga parkering. Roland visste direkt när han kom hem vad som hänt och drog upp den med traktorn.

Postat av: Inga M

Asch, jag skulle ju önska Dig god bättring också tänkte jag, men kommentaren slet sig, jag tryckte fel på knapparna. Alltså, hoppas Du mår bättre nu och förkylningen går ur kroppen!

2006-10-29 @ 05:10:20
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Excessa

Inga.. *skrattar* Ja, potatisland är en liite ovanlig parkeringsplats.. Men bra att ingen kom till skada. Tack, känner mig mycket bättre idag :-)

2006-10-29 @ 15:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback