Innerligt..

..  TACKSAM att denna jobbedag till slut äntligen ändade.. halva dagen har jag känt mig otillräcklig för jag kan inte alltid trolla med knäna.. ett tag var det inte långt från tårarna... men det gick äver efter att jag ringt några positiva människor.. Men än en gång är det bevisat att vi inte orkar på bara 2 telefonmottagare.. Katastrofen som fick droppen att få bägaren att rinna över fixades till slut.. det var inte jag som gjorde det o det var väl det som fick mig att känna mig misslyckad.. Kunde jag gjort på något annat sätt.. kanske.. men just då hade jag inga andra val.. 

Ibland misstänker jag att jag har en felprogrammering i huvudet.. den ser, och försöker analysera, allt som gått fel för mig under dagen.. i och för sig så är felprogrammerningen inställd på att komma ihåg Allt som blivit fel i går, förrgår, förra veckan osv osv.. Det är en mycket allvarlig felprogrammering för det finns så väldigt mycket som har blivit Rätt!

Tll exempel så kom jag ihåg att ta bilen i morse.. och jag kom ihåg att åka o hämta Gammelhårbollen efter jobbet.. Jag kom ju också ihåg att betala P-avgiften så jag fick inga P-böter..
O så har jag, om jag tänker efter, gjort minst 50 brasaker på jobbet!

Stannade vid macken när jag hämtat Gammelhårbollen.. lång kö.. jag stannar upp o andas.. låter ögonen leva sitt eget liv.. de upptäcker en cd.. Gösta Linderholm.. minnen från när jag var nyutsläppt med färskt körkort i handen.. Rulla in en boll o låt den rulla.. o den låten var med.. från någonstans fylls jag av energi och i tanken så bubblar jag och sjunger.. hjular runt bland hyllorna.. blir ståendes i kön med ett leende på läpparna.. Tackar kassörskan och önskar henne en god helg!

Skyndar hem (men följer ändå hastighetsskyltarnas uppmaning :).. kortprommis.. o nu ska jag sjunga tillsammans med Gösta Linderholm:

Rulla in en boll och låt den rulla,
vi ska fixa till en riktig jubelfest.
Gitarren stäm, stråken kläm,
och glader han ska bli vår hedresgäst.
Vi ska hotta hela långa natten
och snudda stjärnorna som glimma upp i skyn.
Kom bubbelskratt i hundra watt.
Å vilken sanslöst härlig syn.

Glöm bort din ånger, hör ljuva sånger,
här ska dansas en och annan galen jigg.
All din längtan och förväntan
böljar ut som seglen på en brigg.

Rulla in en boll och låt den rulla,
vi ska fixa till en riktig jubelfest.
Gitarren stäm, stråken kläm,
och glader han ska bli vår hedersgäst.

Det är en märklig tid vi lever i,
man åker jjo-jo mellan skratt och gråt.
I en stenhård bister verlighet,
ja då behöver man en glader-spader-låt.
Skruva strängen på din bruna fela,
höj armen till en liderlig attack.
Se hur taglet yr. Ge fyr, ge fyr!
Nu dansar tråkigheten naken utan frack.

Glöm bort din ånger...

Det är en märklig tid vi lever i,
man åker jo-jo mellan skratt och gråt.
I en stenhård bister verklighet,
ja då behöver man en glader-spader-låt


I cd- häftet skriver han om hur låten kom till.. det var trångt o det behövdes något som livade upp stämningen.. Precis som jag just nu känner mig..

När jag googlar så hittar jag familjen
Linderholms hemsida.. både Lena och Gösta skänker mig underbart ögongodis.. bilder jag blir glad av..

Är glad och Tacksam att människor vill dela med sig av sin skaparglädje..

Nu ska jag lägga vetekudden över axlarna och luta mig tillbaka i soffan.. o goosa med en liten Gammelhårboll.. och bara vara här och nU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback