JAAAAA..

.. cd-boken låg i mitt postfack när jag kom hem.. Mia Törnbloms Självkänsla nu! och nu ska jag utveckla mig själv.. förhoppningsvis kommer det inte att bli alltför invecklad.. kanske blir jag lite utslagen ett tag.. men inslagen kommer nog ändå att i slutändan väva en underbart skön kappa till mig..

Visserligen har jag haft mina funderingar på hur jag ska lyckas vara närvarande och höra alla ord som sägs för ofta har jag lätt för att försvinna till någonannanstans.. till och med när jag läser en bok.. men efter att ha lyssnat på bara några kapitel så upptäcker jag att jag verkligen lyssnar på det hon säger.. och när hon pratar om dålig självkänsla så känner jag igen mig.. både i mig själv och andra..

Hon tar upp exempel som är så träffsäkra att jag hajar till.. kan det verkligen vara så att andra är/har varit, likadana som jag.. o trots detta beteendet har de lyckats förändra sig själva.. alltså finns det hopp även för mig..

Spontant känner jag att jag skulle vilja skänka boken till ett flertal människor.. men det kommer att bli rätt dyrt.. fast jag kan ju tipsa om den så får de välja själva om de vill gå vidare.. för den enda man kan förändra är sig själv!

Googlade lite o hittade ett bra citat:
– Skillnaden, säger Mia, är att självförtroende handlar om ens förmåga att prestera, medan självkänslan är medvetenheten om den egna personlighetens värde. Oavsett prestation.
När du slutar jämföra dig med andra och jaga andras beröm kan du istället utgå från dig själv och göra det du vill. Du kan vara sann och kärleksfull mot dig själv. Och livet blir oändligt mycket roligare, säger Mia.


Visst, det finns många verktyg och Mia ger mig ett.. hittade fler
här.. Kanske ska jag börja prenumerera på tidningen.. men testar nog ett lösnummer till att börja med..

Havet stormar..

Kommentarer
Postat av: Visionary soul

Ja, det är faktiskt ganska skönt när man inser att "fler har upplevt det jag upplever/upplevt"... inte så att man unnar någon annan att ha det besvärligt, utan bara igenkänningen.

Prova en prenumeration på Leva - jag kan inte annat än rekommendera den, för jag tycker att den bara blir bättre och bättre hela tiden! :-)

Postat av: Excessa

VS.. Förstår vad du menar och igenkännandet betyder mycket och är en push framåt i ens eget arbete med en själv..
Waow, så Leva blir bara bättre o bättre.. när blir den bäst då? *skrattar* Förlåt, bara retas lite.. Lovar (mig själv!) att jag ska ge den en chans! Tack för tipset! :-)

2006-10-20 @ 22:24:29
Postat av: Visionary soul

Ja, nu gav du mig något att fundera på... när blir Leva bäst? Ska man tro att det blir under vår livstid? Hur "bäst" kan den egentlgen bli? ;-) Ojojoj, jag borde få betalt för all reklam jag gör för denna tidning, men så smart är jag inte att jag ser till att få det... ;-)

Ge den en chans, som sagt. Den passar säkert inte alla lika bra som den passar mig... fast den blir så väldigt bättre och bättre... ;-)

2006-10-21 @ 09:49:57
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Anne-Maj

Rekommenerar Mia, hon har gtt miga insikter som jag inte visste.. Har försökt skriva bra grejor i boken men slutade efter några dagar! Det märktes faktiskt...

Tidningen Leva kan jag också rekommendera. Bra insipriation och många nya aha upplevelser okcså. Har även tidningen PS också. bra också.

2006-10-21 @ 18:34:53
URL: http://anne-maj.blogspot.com
Postat av: Excessa

VS.. hmm.. den kanske aldrig blir Bäst men strävan att bli bättre är god som den är.. asch då, pengar är ju inget bevis på smarthet.. tror du klarar dig bra utan reklamfinansiering.. o att tidningen blir bättre kanske är ett bevis på att du är villig till förändring.. Japp, ska nog testa lite :-)

Anne-Maj.. Efter 3 kapitel så vill jag bara lyssna mer av boken.. köpte också Mera självkänsla! så nu har jag några timmars trevlig utveckling..
waow, 2 bloggare (som jag gillar) som rekommenderar tidningen.. får mig än mer att vilja läsa den.. hmm.. PS.. får kanske kolla upp även den.. Tack för tips!

2006-10-21 @ 20:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback