Nästan..

.. en evighetsdag har det vart.. somnade i o för sig före 22 igår o har sovit hela natten.. även fast mensvärken molade, o molade.. men molande väckte den mig i morse.. värktabletter, gröt o kaffe.. o så hann jag med min alldeles egna personligt intima mensvärksmotaren.. jahupp, det var ingen värstamensontet så jag sprang glatt (? haha) ut till bussen o strålade när jag kom in på jobbet.. hmm.. strålade nog mest av trötthet tror jag.. korsryggen värkte och ytterlårbensmusklerna stramade.. stolen var obekväm o koncentrationen hade jag glömt hemma.. vid förmiddagsfikat tog jag en till tablett men den hjälpte inte och min personliga mensvärksmotare har jag ingen lust att praktisera på jobbet.. resten av dagen känns mest som en enda dimma.. tackade nej till tant M´s inbjudan med varma mackor och blåbärspaj.. tråkigt men att sitta o vara onärvarande är så hemskt oroligt att det bara kommer bli negativa känslor.. o när jag träffar henne vill jag vara närvarande..

Att ha molande värk & ont är tärande.. men jag är tacksam att det för det mesta bara är 1 dag i månaden.. och det finns de som har det värre.. o i morgon när jag vaknar kommer jag känna mig som en ny människa när det onda är borta.. o förhoppningsvis slipper jag ondet för alltid snart.. fast då kommer det väl nåt annat i stället.. Men det är ju en helt annan historia som jag ännu inte vet något om..

Förresten så är det underbart att åka buss till o från jobbet.. jag kan sitta o kika på de andra resenärerna om jag vill.. eller titta ut genom fönstret o vara frånvarande.. kom på i eftermiddag att bussen är ju ett perfekt ställe att flirta med någon.. förmodligen bor den åt samma håll som jag.. o då blir det ju inte så långt hem utifall det skulle bli nåt mer.. o om den alltid åker med samma tur som en själv så blir bussresan än mer framåtseende för jaget..
Fast jag ska nog vara liiite försiktig med vem jag börjar flirta.. för vem vet.. den kanske är lika tråkig som jag.. o nå tråkigheter vill jag inte vara med om.. men om det är någon som ler tillbaka så kan den ju inte vara tråkig.. hmm.. men jag ska nog bara le mot dem som sitter i andra änden av bussen.. lite avstånd behövs nog i början eftersom jag är lite skraj att släppa in männskor nära jaget..

Nu är det däremot dags för en date med en gammal vänlig vän.. J.B. väntar på mig..

Må era drömmar bli de skönaste minnena =o)

Kommentarer
Postat av: Josephine i Haag

jag har inte så mycket mensvärk, som jag har humörskiftningar speciellt dagen innan! jisses... inte nog man att man är vrålhungrig hela tiden.. dessutom känns hela kroppen tung och trött... och detta trots att jag äter extra järntabletter osv.

ämnet:
"När jag gick i skolan så var det....."
passar nog en ny skrivare bättre eftersom Mette redan skrivit utanför cirkeln om sitt skräck-högstadium och jag om diverse skolminnen både i och utanför cirkeln. Låter som ett jämförande ämne - förr och nu och mittemellan... eller kanske bara en tidsbestämning? kring de åren så hände detta och detta... *ler*

Postat av: Excessa

Josephine.. humörsvängningar och hunger är inte heller att leka med dessa dagar..

hmm.. ny skrivare.. jag är väl inte ny.. *skrattar* det tog en stund innan poletten ramlade ner.. nåt ska jag, förhoppningsvis, komma på.. fundilerar lite till =o)

2006-10-12 @ 20:02:52
Postat av: Visionary soul

Mot mensvärken hjälper Ipren litegrann, och mot PMS hjälper faktiskt jättenattljusolja - har jag märkt! :-)

Tänk att jag inte har tänkt på att ta bussen till jobbet... för flirtens skull, jag som cyklar varje morgon (utom på vintern när jag går), det är faktiskt ganska svårt att flirta på cykel! :-) Fast bussen tar bara 5-10 minuter... jag får vara himla morgonpigg om jag ska orka komma igång med flirtandet på den lilla tiden... ;-)

2006-10-12 @ 21:09:08
URL: http://visionarysoul.blogspot.com
Postat av: Excessa

VS.. när min värk väl har börjat (tex på morgonen när jag vaknar) hjälper ingen tablett i världen.. men de gör nytta när jag kan börja ta dem vid de första tecknen.. Fast det går ju över på ett dygn o då känner jag mig som en ny befriad människa.. Inget ont som inte har nåt gott med sig ;-)
Har aldrig hört talas om jättenattljusolja men kan vara värt att pröva. E-vitamin är visst också bra..

Ja, det är svårt o flirta på cykel, därför tar jag bussen.. men du har ju väntetiden innan bussen kommer.. o en flirt behöver inte ta mer än några sekunder ju.. ett leende kan få dagen att bli mycket ljusare än man ens kunnat drömma om.. testa vet jag :-)

2006-10-13 @ 22:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback