Personalfrånvaro..

.. gör att det blir lite extra tungt för oss som jobbar.. en dag går det väl bra men hur blir det om det blir flera dagar.. kanske en hel vecka.. bästa jobbkompisens dotter var sjuk idag så hon valde att stanna hemma..  i och för sig så hade nog inte dottern något större val eftersom hon bara är 1,5 år, men mamman gjorde ett gott val åt dem båda.. i morgon kommer hon dock och arbetar igen.. nä, inte dottern för hon är ju så liten och har många år kvar till arbete.. men mamman kommer, förhoppningsvis, tillbaka..

Glömde bort att jag skulle komma ihåg att beställa hotellrum till en som ska ut o resa.. men tack o lov är det inte i morgon han ska iväg.. men däremot skulle det vara rätt bra om jag kommer ihåg beställa rum i morgon..
I ungefär ett år har vi haft Vickan att ringa till när någon plötsligt blitt sjuk eller hemma.. men numer är det inte lönt att ringa Vickan mellan 8-17 eftersom det mest är upptaget hos henne..
Undrar hur lång tid det tar innan vi får en ny Vickan.. innan vi fick första Vickan så hade 3 år, plötsligt, förflutit.. That´s life! Gör inget som inte absolut behöver göras..

Lokaltelevisionen hade nyss ett reportage om skivbutiker i stan.. o jag fick tips om en som jag inte hade den minstaste aning om att de sålde skivor.. i och för sig så visste jag inte ens att den fanns..

Idag var en dag då jag mest satt o tittade ut genom fönstret i bussen.. försökte upptäcka vackra saker att vila ögonen på.. sen började jag se på mina medpassagerare.. svart, svart, grått, svart.. men jag är inte speciellt mycket roligare själv heller, gröngrå höstjacka.. men plötsligt ser ajg en mörk kvinna i lysande röd basker och knallröd jacka.. så skönt vackert att jag kände att mina mungipor åkte upp minst ett par hissvåningar.. o jag kom på att snart så kan jag ta fram min röda vinterjacka.. och min röda öronlappsmössa.. färger gör mig glad.. speciellt röda färger.. jag hoppas jag kan ge någon lite färgterapi snart..

Min cd-boksorder är fortfarande under behandling... när jag beställde så stod det att det behövdes 2-5 arbetsdagar för behandling.. idag står det, på samma bok, 1-3 behandlingsdagar.. 7 cd:n är det så jag kommer ha fullt upp sen när de kommer.. förhoppningsvis på fredag för i helgen ska jag bara lata mig..
o kanske byta bort sommardäcken på bilen.. huua mig, det är ju alldiles nyss jag bar upp vinterdäcken till vindsförrådet o så måste de ner igen.. fast det blir ju som ett styrketräningspass.. o sånt är visst lite nyttigt, har jag hört.. men jag är glad att jag har hiss för vindsförrådet ligger 5 trappor upp..

Har ätit mest kyckling o fisk de senaste veckorna och jag tycker att jeansen har blivit några millimeter större.. men det kan också vara inbillning.. fast kanske att line dancen gör lite nytta ändå.. o det är det dags för i morgon..
Tjaa, visst finns det saker att se fram emot.. *glad*

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Jaaaaaaaaaaaaa!

Fram för mera röda kläder på folket. Själv vill jag ha röda jeans och en eller flera röda tröjor och en röd jacka... dock inte tomterött.

Postat av: Inga M

Flott! Du byter alltså däck själv? Och släpar däcken upp och ner? Såna grejer borde alla få lära sig i skolan egentligen! Liksom att ta körkort och byta proppar o sånt. Fattar inte varför det inte ingår.

2006-10-18 @ 22:47:03
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. mm.. kanske ska vi döpa en dag till röda klädernas dag.. har många röda tröjor jag, dock EJ tomteröda..

Inga.. ja, jag har ju ingen som vill göra det åt mig frivilligt så då får jag ju fixa det själv, liksom proppar o andra händiga saker.. Absolut att det skulle ingå i skolan.. kanske ett ämne som Händigt..

2006-10-19 @ 19:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback