Sömn..

.. och återhämtning var nog det som behövdes mest.. så lördagen tillbringade jag med att göra absolut minsta möjliga.. o tyvärr så vann vi inget på V75.. hade chansen itll 5 rätt innan sista avdelningen o då var det ltie spännande.. fast än mer spännande var det nog för de som satt med 6 rätt o chans till miljonvinst.. alla hade spikat 4:an i sista.. o så var det inte den som vann.. men bra utdelning blev det på både 6:orna och 5:orna.. Men nu gick alla 7-vinstpengar över till nästa vecka.. o dÅ ska vi på jobbtravet minsann vinna.. eller vi har i alla flal en chans till det om ni G o A kommer ihåg lämna in systemet.. men jag litar på dem..

Vid 20- tiden tänkte jag mig ut o resa lite.. men redan i Sunne somnade jag På spåret.. vaknade sen lagom till I ondskans närhet och fick nöjet att tillbringa en stund med Robson Green.. Sen kikade jag på Merlin en stund men upptäckte att jag fortfarande var trött så jag studsade glatt in till kudden.. o sov till halv nio idag.. o kände mig utvilad när jag vaknade.. Lite förvirrad var jag dock eftersom jag igår ställt om mobilklockan och väckarklockan.. köksklockan iddes jag inte ändra.. tänkte jag har 2 klockor som går rätt när jag vaknar men när jag vaknade hade jag 3 klockor som alla gick olika.. mobilklockan var 07,30.. väckarklockan 08,30 och köksklockan 09,30.. hmm.. mobilklockan håller visst reda på omställningen alldiles själv.. jag gissar att den även gjorde det i våras.. men det är jag inte säker på eftersom jag har glömt det..

Överraskade mig själv med att komma ihåg tvättstugan.. o tog lite extrasaker + vintertröjorna så det bidde 6 maskiner rengjorda.. tyvärr är inte torkkapaciteten synkroniserad med tvättkapaciteten.. 3 tvättmaskiner ( vilket jag är väldigt glad för) men bara en tumlare och ett litet torkskåp.. fast nu är jag kinkig.. det är nog bara jag som planerar lite tokigt.. o en del kan jag ju, faktikst, hänga på galgar i badrummet.. Tänk de som har barn, o som kanske tränar några gånger i vecka.. då kan man nog prata om att det kan bli besvärligt..

Har slutit ut att själv byta bort sommardäcken eftersom jag kom ihåg att däcken brukar kinka väldigt mycket med att få av från naven.. men jag baxade ner vinterdäcken o nu ligger de i bilen.. och i morgon ska jag väcka dem tidigt o åka iväg till  däckbytarfirman.. de öppnar sju o jag tänkte vara där i tid så kanske de hinner med jag innan jobbet börjar.. Har också tänkt på cykeln.. den kände sig lite frusen ute nu när det är minusgrader så jag hissade upp den till förrådet o nu ska den få vila till våren kommer.. På förra stället så brukade jag ta ner den i tvättstugan o tvätta av den innan men det går ju inte nu.. kanske att jag, när den tinat upp och det inte hänger en massa tvätt i badrummet, kan ta ner den o spola av den samt smörja vitala delar.. för oavsett om man är människa eller cykel så behöver vitala delar smörjas lite imellanåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback