Änteligen!

.. har vi fått en till arbetsstation samt 1 människa som även kan sitta där.. hon har vart extra förut så hon har lite koll.. men det är skillnad på att hoppa in några timmar o jobba hela veckorna.. förhoppningsvis kommer hon snart att känna sig lite bekvämare med jobbet nu när det blir fler och tätare timmar.. Fast lite känns det som att hon kanske tycker jobbet är en anings lite för stressigt.. och jag förstår henne.. att bli inkastad när överhopningen är total är inte lätt.. inte ens när man vet vad det handlar om.. vi gör vad vi kan för att stötta henne men blir ju upptagna i telefon lite titt som tätt, o då Måste hon fixa själv.. för när telefon ringer så är det ofta Nu och Omedelbart!

I går vaknade jag redan vid halv 5.. kunde inte somna om så jag gick upp vid 5-tiden och kollade nyheterna.. suckade och fundilerade vad som nu kommer att hända.. kan det bli värre än vad det vart.. eller kommer det att bli bättre.. I och för sig så kan det ju vara nyttigt med lite variation.. Inbillar jag mig *skrattar*

Vaknade också, abrupt, vid 16,30-tiden.. BILPROVNINGEN?!? Var den idAG? Har jag MISSAT det? #"&%£$^¤#&%.. Jag lovar att det var inget roligt uppvaknande.. kollade kalendern men det är nästa måndag.. ändå fortsatte hjärtklappningen en bra stund även efter kontrollerandet.. *suck* Må jag komma ihåg det då då.. *hoppas*

Ryckte mig i kragen i går morse och cyklade.. både till och från jobbet.. När jag väl vackert slängt benet över ramen.. alltså lyckats med konstycket att stå med vänster ben till vänster o höger på höger sida om cykelramen, o sen få upp styrfart o kombinera cykelsadeln med rätt kroppsdel.. så är det väldigt skönt att cykla.. speciellt nu när det är lite svalare, både på morgonen (+8,7o :) och eftermiddagen (+16o:).. I eftermiddag tog jag en 4km kort omväg hem om Västerslätt.. motvind var det också.. men det var gott för både kropp o själ..

Själen tog jag även hand om igår kväll.. for iväg o träffade hundmänniskor och hundar.. det var inte vilka hundar som helst.. 7 specialare var det.. Madammen var också där o hon bidde så glad o se mig så hon spräckte underläppen på mig o blodvite uppstod.. men jag har gott läkkött så det stillades strax..
Varför heter det blodvite.. mitt blod var ju även denna gång rött..

På lördag bär det av till Hufvudstaden.. tyvärr blir det nog jobb för hela slanten så några dater hinner jag nog inte med.. Men det ska bli kuligt att träffa alla jobbkompisar från systerföretag.. de som man pratat och msn:at med..
Varför heter det Systerföretag.. finns ju även familjer som bara har bröder..

Har börjat kika efter ny dator.. denna är gammal och storleken är, jämfört med dagens, obefintligt.. Inte för att storleken har någon större betydelse, den räcker till för mig o mitt surfande.. men att ta hem ett säkerhetsprogram fungerar helt enkelt inte.. Så om bilen får ett fint fungerarhetsprotokoll utan alltför många poäng på måndag så ska jag uppdatera mig.. Lova att inte skratta åt mig,,, men det finns saker som är 11 år i denna dator.. Ja, det finns, faktikst, så gamla datorer som fortfarande fungerar.. Men jag har fått tips från min internetleverantör på program som jag kan köra båd tittan som tättan.. och det gör jag! Hela tiden!

Tills vidare tar jag bort alla länkar.. inte för att jag vet om det har någon betydelse men jag vill i alla fall försöka minska risken för att andra får ohyra o spioner.. evenuellt så låter jag helt bli datorn.. tar fram papper o penna istället..

Praktiska saker jag kan se.. som skruvar som ska dras åt.. saker som fysiskt behöver flyttas.. krångliga lampor som måste bytas men knappt ses.. såna saker är jag lite bra på.. men när det handlar om osynliga saker som rör sig i kablar o sladdar så är jag helkass.. eller rättare sagt; Väldigt Mycket Okunnig!

Att renovera en traktormotor är bra mycket lättare än att fixa ett litet elfel i släpvagnskontakten på samma traktor.. för Jaget alltså.. Tack o lov att vi alla är olika! För hur skulle det se ut om alla traktorer åkte runt med släpvagn där broms- och blinkersljus inte fungerade.. KATTASTROF? Eller nåt sånt kanske..

Men hur skulle det se ut om alla åkte omkring i traktorer.. med eller utan släp.. Eftersom de ändå är rätt stora så kan kanske några få för sig: Störst går Först! Alltså Här kommer jag= UNDAN o Flytta på er!
Det flesta traktorer går ju i behaglig hastighet så några skulle kanske sitta där o kika på omgivningen.. kanske drömma sig bort till någonannanstans.. Andra skulle ha totalkontroll på sig själv,,, luta sig fram över ratten o glostirra på andra traktorkörare.. prata högt för sig själv o hytta med armen,,, Hallå där,,, så Där får man inte göra,, rätta in dig i ledet o vänta på Din tur..

Fast detta gäller endast traktorförare.. Bilister, cyklister, mopedister, motocyklister, inlinesåkare, rullskridsofarare o rullskidestavare är ju ett helt annars när det gäller vett o etikett i trafiken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback