Blackout!

Inloggningslösenordet var som bortblåst nyss.. men det är nog inte så konstigt.. fick meddelande från min internetleverantör att det kommit många klagomål om spam från min ip-adress.. så jag blev avstängd från nätet tills jag gjort något åt det.. och i eftermiddag har jag gjort allt som leverantören föreslog.. Laddat, scannat o väntat.. delitat o rensat.. Hur mycket törs jag inte tala om men allt är ju relativt.. När jag, skamset, ringde supporten så förstod jag på hans igenkännande skratt att jag inte var ensam.. och det kändes så skönt..

Men jag kan lova att när jag såg meddelandet så fick magen sig ett stort o tungt slag.. Gamla känslor återupplevdes.. ord o meningar som jag växt upp med.. spöken som jag jobbar på att bli av med.. o för någon minut var jag på väg att sparka ut datorn..

Det som hänt har hänt pga okunskap från min sida.. så antingen får jag skaffa ny dator, eller program, som skyddar mig ( o Dig!), gå en kurs, eller helt enkelt lägga av med datoriserandet.. Det första kostar nog några kronor, likasom det andra.. det tredje skulle ge mig tid till andra saker såsom böcker och promenader.. kanske cykelturer.. o jag kan ju alltid ta en vanligt blädderblock o skriva ner mina tankar i..

Funderar.. vem vinner på att skicka virus o spam o allt som kan tänkas förstöra för andra.. Jag, en tråkig bloggare, har ju noll koll på vart det kommer ifrån eller vem som ligger bakom.. Kanske är det nog tillfredställelse för dem att jävlas med andra..

Jag vill inte jävlas med andra.. Så förlåt mig? Jag ska lära mig mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback