Lilla sminkspegeln..

.. fungerade alldeles utmärkt som lampbyteshjälpreda.. o jag klarade av tänka omvänt för i spegelbilden blir det ju avigt.. o fort gjort var det så jag bytte den andra lampan också.. så nu ser jag, enligt förpackningen, 30% bättre.. i alla fall när det är mörkt.. passade också på att kolla olja o vatten, och fylla på vindrutetorkarvätska.. o det där sista gör att jag ser bättre ut..

Alla andra lampor fungerar så nu är det bara att komma ihåg att jag ska till bilprovningen 25 denna månad.. det är nog rätt bra om jag har bilen med så jag har lagt in memolarm i mobilen som hjälper mig komma ihåg denna dag och tid.. och bil..

I morse vart det ingen lång sovmorgon.. hårbollen tyckte jag skulle kliva ur sängen redan vid halv åtta-tiden.. tog en kaffekopp medans han åt o sen satt vi o goosa en stund innan vi gick ut.. jag tror att den där goosningen är ett sorts tack för maten.. vovsan tackade alltid för maten med att pussa all oklädd hud hon kom åt.. hade jag sockar på mig så drog hon nästan av dem.. Ler åt minnet*  Lagomt till 9 hade även jag fått frukost o la mig i soffan för att kika på nyhetsmorgon.. vaknade i tid för att se slutminuterna.. Den luren var välbehövlig och skön..

En långpromenad i lagomt varmt o oregningt väder.. helst skulle jag vilja att hårbollen fick springa lös men det är för många andra människor som också är ute, så han får springa lös när ex-grannen hämtat hem honom..

Har hittat flera loftsängar på blocket men jag avstår nog.. misstänker att när jag väl fått ihop den så är det för trångt för att få upp sängen.. att montera med sängen i är nog inte omöjligt, men ett nästanhopplöst företag..

Btw.. lilla sminkspegeln får hädanefter bo i bilen för där kommer den att bli mer använd än i badrumsskåpet..

Kommentarer
Postat av: Aron

Och här kommer stafettpinnen: Vad är det bästa med Umeå?

Postat av: Excessa

Aron.. Tackar tackar! hmm..

2006-09-03 @ 18:36:33
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback