Uuunderbart..

.. att denna jobbvecka är över.. o om inget oförutsett inträffar så är bästa jobbkompisen tillbaka på måndag.. o i värsta fall så är både hon o chefen borta.. för chefen fick tråkiga nyheter i fredags o måsta åka iväg.. Gammelålder och sjukdom är inget att se fram emot.. Jag hoppas det ordnar sig till det bästa för dem alla.

Gammelhårbollen kom igår kväll så nu har jag en tillfällig vakthund igen.. ända till i morgon.. han vaktar mig ordentligt o lämnar knappt min sida.. förutom att ligga på balkongen en stund då o då.. men det är nog för att kolla så ingen obehörig börjar sjunga nån aria under balkongen.. för när han är här så är jag hans till 110%..

Och i gårkväll var jag bjuden till tant M.. andra tant M o P var också där.. tanterna M åt suströmming o vi andra fick skinka o legymsallad.. o mandelpotäter.. o till efterrätt kladdkaka med mango o glass till.. Sällskapet hade inte kunnat vara bättre o redigt mätt vart jag också..
Hade tänkt köpa en blomma o ta med emn det glömde minnet bort.. så istället tog jag med de ojordade elsladdarna jag hittat hemma eftersom jag inte har nytta av dem.. tant M frågade om jag ville ha ett vägglampesmide som ser ut värmeljus att hänga på väggen, eftersom hon inte hade nå nytta av dem.. Ja, tack sa jag..

Hårbollen tog sovmorgon i morse o började inte "prata" förrns vid 8-tiden.. när jag sträckte ut armen o skulle hälsa på honom så tar han tag i min arm.. håller i den försiktigt så att jag ska känna att han finns där.. vovsan brukade också göra så när vi var ute o gick.. fast hon drog i armen/handen som en uppmaning; Kom så springer vi o leker..

Tänkte byta strålkastarlampa i bilen.. men den sitter ju så illa till så jag såg inte vad jag gjorde så jag gav upp.. eller rättare sagt tog en biltur o funderade på problemet.. kom på att jag kan ta en liten spegel o titta hur det ser ut.. *smart jag* så morgondagen ska ägnas till lampbyte..idag ska jag fundera på var jag ska ha elvärmeljuslampsmidet.. o så ska vi lata oss lite..

Kommentarer
Postat av: Inga M

Låter som en bra idé att Du latar Dig under helgen och njuter av hundumgänget. Nu ska jag snart få gå ut i skogen med min lille Oskar efter en helg med mycket annat.

Postat av: Darkangel

Vad härligt att ha sovmorgon med vovven!

2006-09-03 @ 07:39:28
URL: http://pyret.blogg.se/
Postat av: Ninni

Mysigt med en vovve som väcker en på morgonen. Byta glödlampa i bilen...hjälp såå krångligt..lycka till!

2006-09-03 @ 14:13:14
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Jag tror att du grejar detta med glödlampan i bilen... bra kvinna reder sig själv!

Krama hårbollen en gång extra, man måste smyga till sig alla goa hundkramar man får... jag tar många av mina hundar och det har inget emot det.

2006-09-03 @ 14:44:40
URL: http://ninajohangarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback