Bestämde mig..

.. redan i morse för att ta bilen till tvättomaten i dag och kors i taket, jag kom också ihåg det.. Har läst om En liten tants äventyr i liknande tvätthallar och såg fram emot ett det men inte händer sånt mig inte..
Framför mig stod det 2 äldre herrar i skägg med varsin bil.. båda parkerade långt från knappmaskin o klev ur för att knappa in koden o sen fick de bråttom in i bilarna.. Själv var jag, som vanligt, himskandes bekväm av mig o åkte fram med nerhissad sidoruta o sträckte bara ut armen o knappade.. När jag åkte in i tvättomaten så kom jag ihåg att hissa upp rutan.. det är nästan så jag blir lite imponerad av att jaget kom ihåg flera saker samma dag..

På jobbet däremot upptäckte jag att jag hade glömt fixa en sak till på fredag.. som tur var hade vår leverantör koll på saken så h*n ringde o påminde mig.. Jag är tacksam att jag har såna leverantörer som påminner mig.
Däremot var jag på väg att gå i taket när jag upptäckte ett storjobb som blev mottaget i går o inget var gjort åt det.. AjAj vad många svordomar som började dansa samba i huvudet, men jag tror (kan minnas fel) att det bara var några små elaka pikar som nådde ut.. Det känns som att h*n är mitt i ett tunnelseende o sånt man inte ser finns inte. Inte ens frågor o påminnelser får det att gå upp några liljeholmens..
Egentligen tycker jag synd om h*n för jag kan känna igen mig i hur jag var när jag en gång sa att Ett jobb är ett jobb. Halvåret efter var jag maktlös o tunnelseendet gjorde att jag inte klarade av att jobba där. Ett jobb är inte bara ett jobb! Speciellt inte när man själv känner sig otrivsam och otrygg i det samtidigt som andra ger en små pikar om sånt man valt att inte se. Jag hoppas o önskar att h*n får ett jobb som h*n trivs med!

Jobbedagen var annars en liten smärre katastrof och jag är Tacksam att jobbedagen tog slut! Jag är också Tacksam att jag fixade 3 småjobb till i morgon fm trots att det tog 1,5 timme.. o jag tappade inte tålamodet utan fick glada leenden när jag hittade rätt människor.. Underbart!
Och de ca 25 ringare som inte kunde jobba lovade jag att ringa en annan dag.. men det veta sjuttsingen om jag vill.. Äschan då, nu är jag lite kinkig för de var ju ändå glada att jag ringde o det räcker för mig för att jag ska ringa tillbaka en annan dag..

I biltvättomaten hann jag städa bilen invändigt också, men jag skulle allt ha behövt även dammsugare o trasa.. hmm.. tänk om firman kunde hyra ut även sånt samtidigt så kunde man göra både ut- och invändig renovering.. Fast det klart, kanske kräver en anings simultankapasitet för de färgglada tvättborstarna var ju rätt roliga att titta på..

I morgon är det rätt bra om jag kommer ihåg transportera ner sommardäcken från vinden för en tidig torsdagmorgon orkar jag nog inte det.. Frågan är väl bara om jag hittar min nytvättade bil i morgon, tvättomaten verkar ha lackat om den..

Om jag börjar förbereda mig för sänggående redan nu så kanske jag tar mig dit i skaplig tid.. Wish me luck! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback