Kreativiteten..

.. har fullkomligt sprudlat i dag, i alla fall i huvudet.. fast egentligen började det i vintras när jag kände att jag skulle vilja ha in lite färg här hos mig.. Väggarna är beiga, eller kanske tan eller burlywood, vad vet jag, med svagt svagt mönster som bara anas.. o så har jag en träaktig TV-byrå + träliga lagerhyllor.. Visst, de duger alldeles utmärkt åt mig, men jag skulle vilja ha lite färg på träet.. Rosa? Nä! Brunt? Nä! Gult? Nä! Grönt? Nä! Blått? Aldrig! Orange? Njaä! Rött? Tjaa, det har jag varit inne på ända från början men tycket att så kan man väl inte ha det.. hmpf.. Råkade se Simon o Thomas inredningsprogram häromdagen o de målade rött o svart.. o rött var helt okej om man bara inte småduttar här o var.. Efter helgens funderingar så blir det rött o svart.. jag är inne på rött med olika breda, handmålade, svarta ränder..
När jag väl Bestämt mig för färgerna så vill jag ju att saker ska hända nU så jag susade, med automobilen (för cykeln har semester i helgen ;) iväg o hittade både penslar, roller o färg.. men jag vet inte om jag vill ha lackfärg.. är lite inne på halvmatt röd o matt svart.. Men, ovanligt för mig, så tog jag med kvittot utifall jag ska lämna tillbaka burkarna.. På tisdag när det är vanligtöppet igen så ska jag cykla förbi färgaffärn för jag gissar att de har aaningens mer urval än dit jag var idag..
Förresten så kan jag ju inte måla förrns jag kan vara ute på balkongen eller i alla fall ha dörrn öppen dygnet runt, så jag har några dar på mig.. hmm.. hoppas det inte blir strålande sol o värmeslag i morgon för då kanske jag använder färgen jag redan köpt..

Hmm.. taklampsskärmen skulle nog också klä i lite färg.. o köksbordsbenen,,, dom är vääldigt träliga.. Hoppas jag kan låta parketten vara som den är..

Jag gillar ju det lite övernaturliga och oförklarliga, makten mellan ont och gott.. Buffy och Arkiv X är ett par favoriter.. men de visas ju numer inte på tider när jag är vaken.. har hittat en ny serie på 6:an; Point Pleasant.. Men jag blir lite kinkig eftersom det krockar med Mannen som talar med hundar och Min hund styr mitt liv.. Äschan då, att man inte alltid få som man vill..

På en skala 1-10.. Gissa hur sugen jag är på att plocka fram och öppna målarburkarna..

Kommentarer
Postat av: Pallas

10 är väl för enkelt svar så jag slår till på 8! Oj, vilken fart du fått som redan köpt färg! Hoppas att du blir nöjd med färgvalet.

Postat av: Pallas

Jag fick en utmaning att vara med i länktåget. Jag har kopplat dig till tåget! Kika in hos mig om du vill hänga på!

2007-04-08 @ 23:10:49
URL: http://www.pallas.blogg.se
Postat av: Excessa

Pallas.. Ibland är det de enklaste svaren som är rätt och din första tanke var helt korrekt! Har ju funderat sen innan jul så när jag såg tv-kändisar som kunde måla rött, och svart, så fanns det liksom ingen återvändo.. Och en liten IKEA-skärm a la papier fungerade utmärkt som första test, för jag kunde helt enkelt inte hålla tassarna borta :-)

Ahaa, tåg är intressant och spännande.. tittar in i kupén alldeles strax..

2007-04-08 @ 23:39:06
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Pallas

Anade att du skulle öppna färgburken ganska omgående. :-)

2007-04-09 @ 09:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback