Planer..

.. är tankar i process.. men eftersom processer inte är statiska så får man ändra tankarna till något som är mer nödvändigt än de ursprungliga planerna var.. Äschan då, känner man inte för att göra som man tänkt så har man all rätt att ändra sig.. Alltså, planera gärna men inte resultatet!

När jag lyfte mig i kragen o skulle rensa diskbänken så upptäckte jag att diskmedlet var slut, och jag fick liksom inte plats att baka någonstans.. I och för sig så hade jag kunnat stapla för det vet jag att jag är duktig på. Har staplat diskbänkar hur många år som helst, men jag hade som ingen lust att stapla.. istället bestämde jag mig för att avsluta cykelsemestern o ta med den på en tur för att inhandla en flaska diskmedel.. Cykelturen blev ungefär lika som som promenaden och det var himskandes skönt att cykla en stund.. När jag kom hem hade jag däremot ingen lust att baka.. Istället började jag med att blötlägga disken o så fick dammsugaren luft från nåognstans ifrån.. men fråga mig inte varifrån för det har jag ingen aning om..

Tvättstugan kom jag också ihåg.. tack o lov för det är rätt trevligt att ha kläder som är rena när man ska klä sig på morgonen..

Nu ska jag bara koka lite potatis o steka lax o de icke torra champignonerna som huserar i kylskåpet..

Trots havererade planer så känner jag mig väldigt nöjd med dagen i dag! Om jag ser tillbaka ett år så har jag utfört stordåd.. Promenerat! Cyklat! Diskat! Dammsugit! Tvättat! O snart har jag även fixat till lite mat.. o det mesta är gjort med lusten som sällskap..

Livet är allt bra underbart emellanåt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback