Prexis..

.. 06,57 klev jag ur bilen o gick in o pratade med däckmannen.. frågade om det var kopparpasta man skulle smörja naven med.. -Vaffö ska du göra det då? -Jo, för att fälgarna sitter fast. -Äh, det behövs inte, sa däckmannen o körde in min bil i verkstaden. Jag tror inte han förstod riktigt det där med att däcken satt fast på bilen. Var jag månntro väldigt otydlig eller trodde han att tanten inte visste vad hon pratade om.. *muttermutter*
Muttrarna var det i alla fall inga problem med att få lös men sen när han skulle lyfta bort hjulen så gick det upp ett liljeholmens.. ahaa.. stora släggan åkte fram samt även lilla blysläggan.. Trots att han hade maskiner o släggor o kunde hissa bilen upp o ner hur han ville så tog det honom nätta 30 minuter att skifta mina däck.. o då hjälpte ändå jaget till att lyfta ur o lyfta in däcken i bilen.. Vilken himla tur att jag hade beställt tid redan till kl 07,00 för då hann däckmannen bli klar. Själv hann jag däremot inte hem o byta till cykel men det gör inget för det var skönt att kunna sätta sig o åka dit jag ville efter jobbet utan att bli svettig..

Jobbedagen var både lättsam men ändå krävande.. en massa trixande hit o dit men ändå var både kunder och leverantörer lättsamma att ha att göra med.. o vi hade nog en väldigt tir att de var lättsamma för p eftermiddagen när vi kollade mängden vi haft så upptäckte vi att vi aldrig förut haft så mycket att göra.. Jössta då, hur gick det till.. När vi berättade för lillchefen så blev hon alldeles till sig o tyckte (precis som vi) att vi måsta fira det på något sätt.. Vi tänkte oss ett par tårtor till em-fikat men hon pratade om att vi hade en halv bullängd i frysen.. eehmm.. hur kul är det att sitta i fikarummet med 20 andra o tugga på bulla utan att bjuda de andra.. Jag frågade om vi inte skulle bjuda de andra men hon tyckte att det brukar alltid vara någon annan som bjuder på fredagar så det var ingen bra idé.. då ville jag helst av allt bara  :-pPpP men det gjorde jag inte utan föreslog istället att hon skulle köpa ett par kartonger kakor för de håller sig ju flera dagar. Nåja, vi får väl se vad, och om, det blir något extrafika i morgon..

Sista halvtimmen på jobbet så snookade jag efter röda mobiltelefoner.. fick ett tips av bästa jobbkompis om en
nätbutik som henses sambo har koll på.. snookade lite till och efter jobbet åkte jag till en av de större teknikprylsförsäljarna i stadens utkant.. tittade, funderade o kände.. Fy, vad många mobiler som har en alldeles slät knappanel.. Halledudanedå, med såna släta knappar har jag ju ingen koll på vars tummarna trycker.. hmm.. har jag månntro tumvalkar så känslen är nedsatt.. Kikade lite extra på ett par mobiler där det stod en massa abbonemangspriser o så priset utan abbonemang.. hehe.. frågade en försäljarman (varför är det mest män som säljer teknikprylar? Såg inte en enda kvinna där) o då fick jag lära mig att även om telefonerna inte har något abbonemang så är de ändå låsta till operatören.. Eeh, jahaa sa jag o fattade ingenting.. fast jag förstod ju ändå litegrann tror jag..
Åkte dock hem utan vare sig ny mobil eller annan teknikpryl.. Testade sommardäcken på motorvägen o nu är skakningarna borta. Förmodligen (som jag misstänkt hela vintern) var det bara lite obalans i ett av vinterdäcken som gjorde att vintern varit aningens skakig. Nu däremot flyter bilen framåt i maklig takt.. Shoppade en halv kasse frukt i bybutiken o åkte hem o parkerade framför datorn.. snablar vad det är svårt när tankarna börjat snurra.. Kolalde bankkontot, räknade o insåg att jag har mer kvar än jag trott.. hahaha.. O i morgon måste jag åxå ta bilen till jobbet för jag hinner inte cykla bortåt utmarkerna på lunchrasten o hämta min nya mobil.. Märke? Det har jag ingen aning om men eftersom jag lyckades lära mig de mobiler jag haft så ska jag väl lyckas lära mig en gång till.. Nyaste, värsta o dyraste är det inte heller men jag har ingen lust lägga 3-4-5-6 tusen på en så liten pryl.. Nejdå, nöjer mig med att den är röd.. och väldigt mycket olåst och obunden så, om ajg förstått allt rätt, kan jag använda mitt gamla vanliga sim-kort o behöver inte byta nr.. Men det ska jag kolla när jag hämtar den i morgon..



O så har jag ringt o anmält intresse för att jobba på lördag.. Jag kan ju inte bara göra av med pengar utan måste ju försöka jobbe lite för att få in dem.. Fast behövs det inga fler händer så gör det inget för då får jag ju ligga hemma i soffan o pilla lite.. evenuellt och kanske öppnar jag instruktionsboken..

I kvällens smoothie blir det nog apelsin, päron, banan o lite hallon.. mmmums..


Och i morgon är det Fredag o sen är jag ledig från ordinarie jobb ända till onsdag morgon..


Livet är allt bra underbart emellanåt..


Kommentarer
Postat av: Blackout

Vad härligt tillfreds med livet du verkar! Ha en alldeles underbar långhelg :-)

Postat av: Excessa

Blackout.. Ja, ibland lyckas jag även med det..
Tack och önskar detsamma till Dig! :-)

2007-04-27 @ 19:09:33
URL: http://excessa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback