Tacksam..

.. kan man vara över både lite och mycket.. i dag är jag väldigt Tacksam att jobbedagen tog slut.. i och för sig började det i gårkväll då jag fick ett sms av bj att hon skulle bli hemma idag.. men bv3 skulle väl komma in eftersom chefen är borta.. När jag la mig fick jag en uppenbarelse att även bv1 skulle vara hemma.. var jag fick den ifrån har jag dock ingen aning om men kom gjorde den och så inföll den sig i morse när ingen bv1:a kom.. vid 9 ringde hon o sa hon är sjuk.. Jahupp, o vad skulle jag o bv3 göra åt det.. ringa o klaga hos storchefen kanske.. Fast det hann vi inte för telefonerna gick heta så det rykte från dem.. Och för den delen så hade jag ingen lust alls att ringa o sjukanmäla någon annan o få ifrågasättningar varför o är det verkligen nödvändigt att den är hemma. Basta! En stund tänkte jag skicka mail till alla kollegor; Please, 2 sjuka här, hjälp oss om ni har tid. Men det hann jag inte heller..

Förvånande nog så fixade vi så gott som allt.. trixade lite o övertalade kunder att ta andra tider än de önskade.. fast en hann vi över huvud taget aldrig ens tänka på så när hon ringde bad jag så hemskt mycket om ursäkt men hon sa att det gjorde inget för hon hade löst problemet själv.. *lättnadens suck* - Vad bra, sa jag, att vi inte hunnit fixa jobbet. - Ja, ibland måste man ha lite tur också skrattade hon..
Ett storjobb till i morgon var jag på väg att rigna o säga; Det går inte! Men för säkerhetsskull så skulle jag ringa endast ett enda samtal till.. Oooppsi, det var som att hälla kaustiksoda i avloppet för så väl löste det sig.. Ringde kunden (som visste det var ett besvärligt jobb) och frågade om hon blev ledsen om skulle komma någon i morgon.. Hon skrattade och sa att jag var underbar som kunde trolla..

Efter lunch fick jag ett msn av bv2 som frågade om hon skulle komma in.. Jaaa, gör det! Katastrof! Du behövs!
När jag tänker efter så fungerade det väldigt bra att jobba med bv3 och så bv2 jämfört med ordinarie bj:ar och bv:ar.. eller också hade vi bara en jobbeturdag i dag..

Tacksam är jag också att jag hade medvind uppför himska backen.. I och för sig så hade jag ju medvind hela vägen hem men ändå är låren aningens trötta nu.. Huvudet däremot är helt slut..

Skulle behöva fålla upp jeansen jag köpte igår.. det spelar ingen roll vilket märke jag köper de är ändå alltid för långa.. hmm.. det finns jeans för extralånga ben, varför finns det inte jeans för extrakorta ben.. Fast det finns det nog om man köper tum-storlekar.. fast jag har aldrig förstått det där med tum-storlekar på byxor.. tummar sitter ju på händerna.. till höger på vänsterhanden o till vänster på högerhanden.. förutom hos dem som har tummen mitt i handen..

Det känns som att jag redan jobbat 2 dagar denna vecka o så är det bara 3 dagar kvar.. alltså kommer denna vecka att kännas som en normal heltidsjobbevecka.. Underbart..

Nu ska jag fixa lite med stavmixern så jag har lite mellanmål i morgon.. glömde det i går o sen ville jag inte brumma i morse innan klockan 7.. Sen blir det tidig date med kudden och en förhoppning att natten blir lång och lugn ända till klockan larmar.. o kommer det några uppenbarelser i kväll så ska jag skicka dem till långtbortistan.. fast det är klart, är det underbara uppenbarelser så kan jag nog låta dem stanna en stund..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback