Totalt blåst..

.. kände jag mig i går när jag cyklade hem.. o det var inte det minsta roligt eftersom jag inte hade det minsta kontroll över saker o ting.. allt hände i så rasande fart att jag närapå snubblade på mig själv.. en gång tog det tvärstopp då jag for rätt in i en vägg så luften gick ur mig.. Pfssst, lät det o stod jag still.. som tur var så hade jag kommit ihåg cyklehjälmen o.. så var det ju "bara" en vägg av blåst som stoppade mig..

I morse tittade jag ut o solen sken med sina vackraste påskstrålar men flaggan vid bygget tvärs över vägen var bortblåst, och den har ändå varit där sen långt innan jag flyttade hit.. bestämde mig för att strunta i att kämpa med vindar som har svårt att bestämma sig så jag tog bussen.. Njaa, inte tog precis eftersom jag nu inte har något busskörkort, men jag åkte leende och glatt med..
Förut, när jag bodde utanför stadsgränsen, så brukade jag köpa det billigaste klippkortet o så tänkte jag göra nu också.. men på lokalbussarna har de inga sexresor.. bidde lite besviken speciellt nu när det är långhelg o jag kanske skulle vilja ha lite roligt under tiden.. Men femresa hade de så jag fick nöja mig med det.. Fast hur kul är det den dagen jag åkt sista resan, ska jag måsta gå hem då eller.. hmm.. jag skulle ju också kunna ta med cykeln på bussen på morgonen o sen cykla hem.. fast jag tror inte de tillåter cyklar på bussen för då kan de ju gåsta o blåsa av o träffa någon bakomliggande bilist, mopedist eller annan transportör.. eller också vill de att jag ska polletera cykeln en vecka innan jag ska åka.. hmm.. förmodligen så gäller polletering tågtransporter o några såna går det ju inte från denna del av staden..

Dagen i dags jobb var rätt trivsamt.. hann med att se in i framtiden och fixa flera storjobb.. Skulle ringa en aningens grinig kund o meddela att deras jobb är klart men tji fick jag för hon hade semester.. Men det gör inget, jag känner mig ändå mycket nöjd med att fixat jobbet och dens resa.. o så var det många ringare som ringde och ville ha arbete o så sa de att vi på vårat kontor är de trevligaste att prata med.. så till o med tisdagens hela dag är fixad.. SÅnt är Nice! Visst hjälpte vi de andra kontoren med lite småjobb men vi är ju oss själva närmast så vi tänkte i första hand egoistiskt.. :-)

Till eftermiddagsfikat hade en av våra rara ringare varit ut o köpt bakelser som h*n bjöd oss på.. När vi satt o smaska i oss så tackade jag för ett underbart slut på en vecka som börjat i katastrofens tecken.. Och ännu en gång kunde jag konstatera att saker o ting ofta blir bättre ju längre tiden går.. ;-)

Fick ju stänga butiken redan kl 16,00 idag och en timme gör väldigt mycket.. eller rättare sagt så känns den himskans gott.. Om jag räknar från jag gick hem till nästa gång jag ska dit (om inget oförutsett inträffar förståss ;) så är det 112 timmar = 6720 minuter = 403 200 sekunder.. Alltså, 403 200 sekunder är väääldigt många sekunder som räcker läänge.. vilket betyder att jag (nästan) har en hel evighet till att göra precis vad jag vill.. Underbart!

Kom överrens med en kund att vi skulle ses på Blåkulla i kväll.. men först tror jag att jag ska lura lite med soffan.. men bara några av de där många sekundrarna som jag har till mitt förfogande.. måste ju spara några så jag kan njuta litegrann av att göra ingenting..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback