Änteligen..

.. fredag.. har liksom inte samma klang denna veckan som annars.. men det gör inget för det är ändå gott att det är fredag eftersom jag fått förmånen att ha gammelhårbollen som vaktvovve i helgen.. När husse kom hit med honom så skrattade han o sa att gammelhårbollen gick direkt till min dörr. Han funderade på om det gick o lära han ringa på dörren så behövde han bara släppa ut han från bilen nästa gång.. ;-)
Fast jag tror inte att det beror på att jag bor just här som han hittar hit.. Nä, det är nog för att han vet att han kan ligga på balkongen o spana på snyggtikar som går förbi nedanför..


.. så börjar friidrotts-VM.. Har sett fram emot det ända sen jag kom på att jag har semester den veckan det går.. Jag är bara lite fundilersam på hur Carro orkar kliva upp o tävla klockan 3 på morgonen.. Fast hon är ju mycket yngre än jag så det går nog bra..

Frågan är om jag är vaken o kan se 7-kampen imorgon bittida kl 0300 när den startar.. Har liksom vänt dygnet åt helt fel håll o inte alls tänkt på starttider.. o igår, idag, ehumm, inatt somnade jag inte förrns vid 3-tiden.. Fast det var inte meningen! Men tiden går fort när man har roligt o flera timmars prat med en vÄLdigt trevligt leende karl gjorde att klockan sprang ifrån mig.. så idag hittar jag den inte.. Men lite mycketrevligt småprat blev det även denna dag.. O hade jag inte haft gammelhårbollen så hade det förmodligen blivit en liten kaffedate i helgen.. hmm.. Ingen bra planerare jag.. Fast det gör inget för en ska inte vara föör lättillänglig.. förresten så finns det nog kaffe någonstans även på måndag.. o att längta lite kan vara trevligt det oxå..


Nu har gammelhårbollen lagt sig mitt i soffan.. hmm.. Gamla insuttna o inlegade soffor är nog bäst ändå.. Frågan är bara var jag ska hålla till inför tv-kvällen.. hmmm.. Jag skulle kunna lura han lite o låtsaslägga mig för kvällen för då kommer han o studsar upp o in i fothörnet på sängen.. Fast det är inge snällt o luras, så jag sätter mig nog i gamla insuttna fåtöljen en stund.. vet av egen erfarenhet att jag kan lura i den också..

Längtar liite till måndag.. Men det är för att jag har semester o då är måndagar efterlängtade..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Känner mig faktiskt lite avis på dig som har semester... trots att jag trivs på jobbet. Och klockan har en förmåga att springa från en... minsann :)
Ha en fortsatt skön semester!

Postat av: En liten tant

Att du har semester förbigår jag med tystnad. Min är slut...
Men du verkar ha intressanta saker för dig. Intressanta babbelemang till den grad att klockan springer iväg...

2007-08-25 @ 11:20:52
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Du är utmanad hos mig...
http://ninajohangarden.blogg.se/1188160832_utmanad.html

2007-08-26 @ 23:12:18
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Farsan Baloo

Hejsan
Nu är det ny runda i Solidaritetsbloggen. Den här månaden skänker vi en tanke och en hundring till alla de barn runt om i världen som drabbats av den senaste tidens naturkatastrofer.
UNICEF är bidragstagaren och mer information hittar du som vanligt på http://delameddig.blogspot.com
mvh / Marcus

2007-08-28 @ 21:35:24
URL: http://farsanbaloo.blogspot.com
Postat av: Lena

Vännen , hoppas att allt är bra under semesterveckan....
kramen!Lena

2007-08-29 @ 10:14:13
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Excessa

Nina.. Tack! Den är mycket skön!
Tant.. Kan lova det var mycket intressant.. o bättre blir det :)
Nina.. hmm.. Okej, ska titta på det
Farsan Baloo.. Tack för påminnelsen. Fixar det strax.
Lena.. Tack, den är alldeles underbar..
Kraam!

2007-08-29 @ 18:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback