Dygnsrytmen..

.. är fruktansvärt ofaslig.. Jag fattar inte hur våra svenska friidrottshjältar orkar kliva upp o tävla klockan 3 på morgonen.. Själv skulle jag aldrig orka det, men hålla mig vaken hela natten går nästanbra.. Okej, jag brukar lura nån timme o sen vakna i tid till tävlingarna.. Jaa, o sen lurar jag lite mer på förmiddagen innan lunchpassena börjar..
Med detta skiftarbetande har det inte blivit någonting annat gjort.. men det gör inte så mycket för annat springer sällan ifrån mig, det brukar däremot växa.. Jag försöker skylla allt detta växande på annat men annat vägrar ta emot min beskyllan o säger jag får skylla mig själv.. Okej, skyller på mig själv men skäms inte det minsta! På semestern ska man ju vila o det är sista veckan nu, alltså måste jag vila extra mycket nu så jag är pigg o allert på måndag..

Aprop friidrotten..
Carro gjorde flera person- o årsbästa (eller nåt sånt) och tog VM-guld. Och slog sitt personliga- samt Europarekordet. Visserligen var det inte lika spännande som för några år sedan. Men spännande var det!
I går blev Musse 4:a på 3 000m hinder.. Jag har hört att det är värsta placeringen att komma på eftersom pallen är så nära.. Men tänk efter.. det var bara kenyaner som var före honom.. Alltså betyder det att han, som representant för Sverige, visade att vi är andra bästa land i världen på 3 000m hinder.. och det är 212 nationer som deltar! STORT STORT STORT! Eller rättare sagt Musse är stor! Må han bli hyllad som en hjälte när han kommer hem!

I morse tog sig Kronberg vidare till semi-final på årsbästa.. o så långt är det bara 16 st som tar sig.. Utmärkt jobbat!
Sen somnade jag en stund.. När jag vaknade så lyfte jag mig i kragen, åt frukost nr 2 o bestämde mig för att köra iväg böckerna o elektronikskrotet som låg i bilen. Samt fara förbi en butik o inhandla en nödvändig sak till nästa date.. och, till min egen förvåning, så gjorde jag det.. Dutti jag!
Förmodligen var det nervositeten inför veckans mest spännande VM- eftermiddag men jag klarade helt enkelt inte av att sitta still.. Tackolov så har jag radio i bilen o följde dagens alla stjärnor.. ibland åkande o ibland sittandes på en parkering.. Spännande är bara förnamnet!
Linus är 15:de bästa i hela världen på höjdhopp.. Slå det ni! Själv har jag aldrig ens blivit tillfrågad om jag ens vill åka till något VM..
Sanna och Stefan.. 4:a båda 2.. Jo, jag förstår att en medalj är mest värd, men fatta! Hur många friidrottare finns det inte där ute i världen som håller på med deras grenar.. Tränar dag ut o dag in.. Båda 2 är bland världens bästa!
O så Wissman på 400m.. finalklar efter att ha sänkt det nordiska rekordet med väääldigt många hundradelar.. Häftigt! Jag skulle inte vilja byta ben med honom efter han gått i mål..
Jag kan lova att jag var svettig i bilen men roligt var det..
Förresten så tycker jag ALLA som alls tog sig till VM är fruktansvärt himskan duktiga! Själv så är jag glad om jag tar mig ut på en promenad eller cykeltur..

Annars då? Tja, händer inte så mycket.. Dejtade i lördags.. Hade ingen uppkoppling i söndags och det var stressande.. tog till o med fram gamla burken o försökte koppla upp via modem.. hahaha.. mina modemkonton är för länge sedan avslutade så det fungerade inte alls. Men det var nog lika bra. Det går att vara utan nät en dag eller två.. istället skrev jag en lång novell, men det är alldeles för mycket brånad i den för att jag ska våga lägga ut den här.. Fast den ende som fått läsa den, förutom jag, ler fortfarande så lite bra var den..

Dejten.. mmm... Efteråt har vi både brev:at, msn:at, sms:at o prat:at och det ser ut som det kommer att bli en lång trevlig o varm höst.. o det bästa av allt; han är massör. Alltså kommer mina axlar, förhoppningsvis, att få regelbunden underhållning.. Eller nåt sånt.. *ler myysigt*

Eftersom jag bara lyssnat på friidrotten idag så ska jag nu se repriserna i sammandraget.. o vem vet, kanske sa radion fel så de tar medaljerna nu istället..

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Trevligt med regelbunden axelunderhållning.

Postat av: Blackout

En massör är inte fel, rejäla händer och van vid människokroppar. Lycka till....på den här bloggen händer det minsann saker...här står inte tiden still :-)

2007-08-30 @ 22:45:14
URL: http://blackout.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback