I dag kockan 17:00..

.. tog semestern slut.. Jo, det gjorde den för hade jag jobbat hade jag gått hem den tiden o tagit en vanlig helg.. Nu får jag ju, som grädde på moset, en hel helg extra innan jag börjar jobba.. Det gäller att dra ut på sånt som är skönt.. Hur man gör spelar ingen roll, bara man känner att man får något extra.. o det fick jag; en helg mellan semester och jobb! Uunderbart!

Har fundilerat lite på vad jag gjort av min ledighet.. hmmm... Första tanken är ingenting! Alltså jag har inte gjort det minsta lilla.. fast det är ju bara hjärnspökena som säger så o dem har jag slutat lyssna på!

Okej, varken byrån eller spegeln är målade så som jag tänkte de skulle vara.. Men det gör inget för de finns kvar en annandag när jag får energi..

Lillahyllan som ska sitta under spegeln är förvisoo målad, men det går inte att spika upp den innan spegeln kommer tillbaka på sin plats.. så då får det vänta till en annandag..

Förresten, vad vet jag om när annandagen kommer.. rätt vad det är så står den o knackar baki fönstret i morgon bittida, o då får jag väl bjuda in den.. Om jag har lust, vill säga..

Jag missade tyvärr att betala in bilens årliga kontrollavgift och fick nästan stora darren. Men jag tror inte att tåget gått för jag har ändå ända till sista november på mig. Får kolla baksidan på pappret o ringa nästa vecka. Ingen katastrof alltså.

Jag lyckades både bära ner, och köra iväg, elektronikskrotet o böckerna som jag läst flera gånger.. Visserligen så hamnade inte böckerna där jag tänkt det från början men borta är det! O jag har inte slängt dem i naturen!

Jag har vårstädat! Eller var det månntro julstädningen.. Nåja, spelar ingen roll.. Faktikst så är tillomed fönstrena tvättade.. Jag kan bara säga att det ser ut som att dimman lättat utanför..

Jag har besvarat och skrivit många mejl från min nätdejtingsida.. Många långa och andra som blev lite kortare, men jag har gjort mitt bästa för att tacka nej på ett vänligt sätt.. På de flesta kortasvaren fick jag ett tack att jag alls svarade. Några få tyckte jag var en idiot som inte förstod vad jag går miste om.. Okej, det är deras inställning o då får de ha den. Jag säger inte emot eftersom jag vet att det finns alla sorters människor.. förmodligen hade de bara en dålig dag o då kan såna ord slinka igenom.

Jag har visiterat kompisar både här o där.. Nice!

Jag har dejtat både kaffe o bio.. Några kommer jag kanske att fortsätta kaffla med, men biodejten blir nog aldrig vad han en gång varit. Jag har varken sett till han på sajten eller msn.. Men nu är jag elak.. jag har heller inte visat mig för honom.. Förmodligen så kände han, precis som jag, att vi var på tok för långt ifrån varandra för att ens fundera på merspel..

Jag har fått förtroendet att ha hårbollarna flera gånger.. Det är jag mycket tacksam för! Att lyssna till deras tassande, busande, "pratande", väckande, andande mm mm är ro- och livgivande..

Jag har fått nöjet att se friidrotts-VM när jag känt för det.. Härligt! Allt har jag inte sett eftersom jag imellanåt råkade lura lite i soffan.. Men sånt är så skönt att jag inte skämmes det minsta!


Ja just det.. bästa kaffledejten var ju förra veckan.. mmm... Blir absolut fler träffar med honom! Men det är lite tveksamt om vi ska gifta oss..
Vi är väldigt lika på det sättet att det är Här och nU som gäller. I morgon är en annan dag och den vi vet inget om.. Pga mindre stora barn blir det lite begränsat umgänge och det är okej för min del. Även fast jag inte har barn själv så är min fasta övertygelse att Barn ska, och bör, gå i första hand!
Okej, erkänner! Jag har smält liiite.. Men det är väl inte så konstigt när jag får sms som avslutas med; Du är i mina varma tankar

Msn-pratade med bästa jobbkompis i eftermiddag.. Tänkte de inte saknat mig så jag kan vara hemma 2 veckor till.. Men se det ville hon inte alls gå med på. De har tydligen haft det liite jobbigt (och hon ännu jobbigare), och det förstår jag. O det är därför jag totalt släppt tankarna på jobbet o bara varit Här och nU! Men jag längtar lite tillbaks och ser fram emot måndagen.. Men frågan är ju om jag måsta träna väckeklockan litegrann i helgen så den är alert på måndag..
För mig själv tar det väl 1 vecka att komm in i dygnsrutinerna eftersom de är fruktansvärt ofasliga.. Bäddade ner mig innan midnatt igår men slocknade väl inte förrns efter vargatimmen.. Vaknade dock pigg o alert vid halv 8 i morse så jag är en bit på väg i alla fall.. O så har jag ju hårbollarna som hjälper mig vakna i helgen.. Just nu ligger gammelhårbollen bredvid stolen o lillhårbollen i soffhörnet närmast datorn.. Myys!

Själv sjunger jag med Nanne Jag vill ta vara på varje stund..



Alltså.. Jag mår rätt bra nu.. Fast det var en underdrift..

Jag trivs, och mår, vääldans bra och gott!

Måste dansa lite till..

Må Din helg bli en skön helg!


Ja just det..
O kom ihåg att sjunga högt till dig själv;




Kommentarer
Postat av: Lena

Låter härligt tösen....njut av varje sekund!

Postat av: Nina på Johangården säger

Aj aj... nu lurade du in mig i ännu mer musikfördärvsträsk ju... :D Den sista är ju så bra!
Ha det underbart!

2007-09-01 @ 20:19:37
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Lena

allt väl ?

2007-09-03 @ 10:09:38
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback