Nanne..

Bara att öppna hennes sida är en upplevelse... Musik o tankar som möter mig..

Jag måste kyssa dig

MUSIK: Nanne & Peter Grönvall
TEXT: Ingela Pling Forsman
FÖRLAG: Somco Songs & Pling Publishing

Jag vill veta vem du kan vara
Kanske är du prinsen för mej
Så jag har nåt jag måste göra
Så jag gör det nu
Jag måste

 

Har alltid kunnat känna spänningen, aha
Har alltid varit snabb i vändningen, aha
Jag vill vinna varje gem och set,
Men det ska aldrig gå för lätt, aha

 

Och jag vill inte ha nåt one-night-stand, aha
Jag tänker kolla om du är min man, aha
Vet det var nånting med grodorna,
Som jag läst som liten i sagorna, aha

 

Jag vill veta vem du kan vara
Kanske är du prinsen för mej
Så jag har nåt jag måste göra
Kyssa dej, jag sa kyssa dej
Varje skepnad kan vara lånad,
Rätta svaret har bara du,
Hellre veta än bli förvånad,
Så jag gör det nu
Jag måste kyssa dej,
Ky-kyssa dej

 

Så det är dags att sätta in en stöt, aha
Vi går som katter kring het gröt, aha aha
Är du bara nöjd med det du sett,
Glöm ångervecka och bytesrätt, aha
Det är för din skull jag har kommit hit, aha
Du har min allra sista pusselbit, aha
Vill ha svar på det jag undrar nu
Så kom lite närmre och blunda nu, aha

 

Jag vill veta vem du kan vara....

 

Ja, jag vill och jag ska
Stå stå still för jag
Måste kyssa dig
Måste kyssa dig


 

Nä, kysst någon har jag inte gjort i kväll.. Däremot har jag skrivit ett långt mejl som svar på ett långt ett som jag fick.. Att utbyta tankar är spännande..

O så har jag bakat en veganäppelsockerkaka som jag ska bju på i morgon på jobbet.. Vill ju inte att mina jobbekompisar glömmer mig när jag lämnar stället i morgon eftermiddag..
I och för sig så har jag noll koll på om den är god eller inte.. Men jag var väldigt noga med att inga djurproducerade produkter kom in i den.. Lite hjärnsläpp fick jag dock när jag läste på ströbröd-förpackningen o det stod vegetabiliskt fett.. Eeeehumm.. Men tack vara den där kända söktjänsten så påmindes jag att vegetabilt handlar om växtriket..

Imellanåt brukar jag göra rulltårta o bju på men i den finns det ägg o smör. Inte bra för en vegan! Visst har jag kunnat köpa chokladbollar att bju dem på istället men hur tråkigt blir inte det att alltid få köpebullar när andra äter hembakt.. Men förra veckan sa jag det till M o hon sa att du kan visst baka. Köp mjölkfritt margarin o ersätt 1 ägg med 1 tsk bakpulver. Rulltårta kanske inte blir bra men på sockerkaka fungerar det!

Lite nersjunken blev den men herreguuu, det är ju innehållet som är viktigast!

Nu ska jag sussa så jag inte är helt slut när semestern börjar.. I morgon.. klockan 16.30 :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback