På 3:dje dagen..

.. vaknade jag, liksom dag 1 o 2, före 6.. O det kan ju vara vääldigt trevligt utifall om man har någon älskare liggandes bredvid sig.. Tyvärr fanns där ingen älskare när jag vände mig om.. jag tittade under sängen o i garderoberna men ingen där heller.. Inte heller stod han i duschen eller hade gömt sig på balkongen.. Alltså kändes det fruktansvärt lönlöst att vakna före 6 sepciellt som jag inte behövde tänka på jobb.. Däremot var det lite jobbigt att tänka bort älskaren som jag trodde skulle komma vid 6..

När jag stod i balkongdörren så började magen kurra men jag vet inte varför..
Centrum för känslan av kåthet är den plats i hjärnan som ligger närmst känslan för hunger. Tänk på det nästa gång du är hungrig... Du kanske bara är kåt...

I alla fall så blev det långfrukost o sen soffliggning för är man ledig så får man lata sig. I alla fall får jag det! Medans jag latade mig så gjorde
magen otaliga sittups, vilket den har gjort flera dagar i rad nu.. När jag klämmer på den så verkar det som att den förändrats, men det är nog bara inbillning för endast några veckors situps är nog på tok för litet.. eller också är det ett underverk till maskin jag köpt..
Men faktiskt så tyckte chefen att jag gått ner under tiden hon varit borta.. hmmm.. Det är ju när jag går från jobbet jag går ner.. 2 våningar.. Till jobbet går jag ju upp..

I fredags var jag ner till Ö-vik o visiterade några kompisar.. Förstår inte varför de hade bestämt just den dagen för det var hett som en bastu i bilen på nervägen.. O inte nog med det, när jag kom ner så blev det bastubad o massa trevligt prat.. När jag styrde kosan hemmåt vid nästanmidnatt var det mörkt ute o skönt svalt.. väldigt lite trafik o jag njöt av bilkörningen hela vägen.. Att köra bil är rena rama meditationen för mig..

För 1,5 v sedan fick jag ett mycket trevligt svar av en karl som verkligen kunde använda ord i text o såna tycker jag om.. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att svara o det har blivit många mejl fram o tillbaka.. Och, tro det eller ej, vi har upptäckt att vi har gemensamma bekant och jobbat på samma ställe för nästan 20 år sedan.. Världen är allt bra liten! Tyvärr får jag ingen minnesbild av honom men det gör inte så mycket för han ser förmodligen inte lika ut då som nu ;-)

I dag håller jag på att röja boendet lite (? ;) eftersom en kompis kommer hit i morgon o stannar till tisdag eller onsdag o då är det ju bra om vi har någonstans att sitta.. o slipper ramlar över saker o pinaler som jag bara släppt där de fått plats..
Hade egentligen inte tänkt röja på minst 1 vecka men vad gör man inte för kompisar.. o kanske kommer även jag att tycka att det är lite trevligt här, o sånt kan väl inte va fel.. ;-)
Men jag har liiite lust att släppa röjandet o måla en hylla som jag tänkt spika fast under spegeln.. Fast den har ju väntat i flera månader så då kan den väl vänta ett tag till..


Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Fasen Excessa... nu kommer jag ju att tänka på detta varje gång jag är hungrig! Hur ska jag då veta vad jag ska göra?

Postat av: Excessa

Nina.. Ha alltid en klubba i fickan o testa på den.. börjar magen kurra mer när du tänker på den så är du nog hungrig..

2007-08-13 @ 01:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback