Sandpapprena..

.. försökte ge mig dåligt samvete igår.. de satt på axeln o pickade o menade att jag måsta göra klart spegeln o måla den för den kan ju inte stå där på golvet hur länge som helst.. Jag bara lipade åt den för jag måsta inte göra någonting! Och för den delen så är det bara hjärnspöken som pickar på axlar o dem behöver jag inte lyssna på!

Förmodligen så kommer hjärnspökena nu eftersom det är någons födelsedag i morgon.. Och hur mycket jag än skulle vilja strunta i den så är det liiite svårt eftersom den är dagen innan en annans dag.. ;-)
Annars har jag hemskt dåligt minne vad det gäller firandedagar o sånt.. Okej, midsommar, jul o nyår är aaningens svårt o missa eftersom hela världen är på en om det.. Min egen dag kommer jag också ihåg men resten.. Kommer jag ihåg dem så kommer jag för det mesta ihåg dem ett halvår efter eller halvåret innan..
Men jag har i alla fall köpt ett grattis-kort..

Egentligen så är det rätt bra att ha några projekt på G för det gör att man, Jag, får annat gjort.. i går till exempel så tog jag på (? ;) mig det snyggaste jag vet o storstädade badrummet.. Det bidde också ett nästanbastubad för stängd dörr o varmt vatten brukar bli det.. Men nu är badrummet som nytt igen o akustiken är underbar.. Jag fundilerar lite på om jag ska börja sjunga där inne..

Sen blev det inte så mycket mer gjort.. förutom ett långt brev till en karl som bor långt bort o som verkade börja bli lite för glad i mig.. Puuuh.. När vi pratade sa jag att avståndet är är alldeles för långt o det blir dyrt osv osv.. Jag har läst breven jag skrivit till honom o jag har inte gett honom falska förhoppningar för det jag skrivit är som till en kompis/vän.
Kanske är det bara jag som är rädd att släppa någon in i mitt liv hur som helst o bara för att den känner pirr i magen.. Ska någon in hit så ska jag baske mig känna pirr också i min egen mage!

I natt drömde jag sanndrömmar.. fast det visste jag ju inte just då när jag drömde..
Jag drömde att jag var utan kaffe o stod som ett fån i köket hela förmiddagen.. När jag vaknat o skulle ladda perkulatorn så upptäckte jag att kaffet i burken var slut.. Lugnt, tänkte jag, för jag har ju flera, eller i alla fall 1, paket i skåpet.. eehummm... Inte ett endaste kaffepaket hur mycket jag än letade.. Jaja, jag är en liten förläggare men kaffe har sin alldeles egna plats! O där var det inte! Inte heller hittade jag en endaste cappucinopåse eller ens lite frystorkat hur mycket jag än letade.. o det är väldigt skumt för jag vet att jag haft sånt.. däremot hittade jag annat med utgånget datum som jag slängde..
Som tur var så hade jag ju kvar jordgubbsyoggin som jag tänkt äta en annan dag, så frukost fick jag.. o sen somnade jag i soffan ett par timmar.. Det var nog någon mening med det där kaffeglömmande för det var sååå skönt att sova några timmar till..
När jag vaknade nästa gång så kokade jag en kopp på de sista kaffesmulorna jag hade o fast det var svagt så var det väldans gott..

Mitt kaffedrickande är lite knepigt för när jag jobbar så hinner jag med 3 koppar innan jag ens börjat jobba, o sen blir det minst lika många till.. När jag är ledig så är det endast morgonkoppen som känns behövlig. Resten av dagen har jag inte minsta sug efter det, i alla fall när jag är själv.. Fundilerar lite på om jag kan byta ut kaffekopparna på jobbet mot något annat för jag inbillar mig lite att jag ser fräschare ut utan alla dessa koppar..

Bestämde mig i alla fall för att i morgon vill jag ha en kopp o då måsta jag till någon butik o handla lite.. o samtidigt skulle jag ta med mig grattis-kortet o posta det.. hahaha.. det är svårt o komma ihåg något som man helst vill strunta i.. När jag kom hem med kaffe så upptäckte jag kortet liggandes på bordet.. Jahupp, det måste iväg idag om det ska komma fram i tid.. *suck*
Men egentligen så gjorde det inget att jag glömde det för det gav mig tid att komma ihåg en annan sak som jag tänkt skicka i ett par månader.. o så, av en ren slump, hittade jag ett färdigfrankerat kuvert till den saken.. och adressen.. Lånade cykeln fast bromsarna var halvdanna o hittade en låda som tömmer idag o postade båda kuverten..
Jag är ingen sierska men jag är väldigt säker på att de kommer att mottas på olika sätt.. men det beror nog mest på hur jag känner gentemot dem jag skickat till.. 1 skickade jag för att "Så ska man göra!".. Det andra skickade jag för att jag bara för att jag ville det..

När jag kom hem så tog jag upp cykeln på balkongen igen o, tro det eller ej, bytte bromsklossar bak.. lite pyssligt men sånt gillar jaget.. o nu har jag väl fungerande bromsar, vilket kan vara nog så bra utifall jag får för mig att jag kan flyga med cykeln..

Nu är solen skymd bakom husen på andra sidan.. kanske skulle fixla till dem så det inte ser ut som att det är dimma ute..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback