Kaffet..

.. var plötsligt slut i morse och det kom som en total överaskning.. hmm.. jag brukar ha ett par paket i skåpet men hur mycket jag än hoade så hittade jag inget.. fick i alla fall ihop 2 mått som jag höftade med lite vatten men kaffet blev väldigt tunnt och tunnt kaffe är ogott.. så istället för 35-bussen tog jag 20-bussen för på jobbet finns det kaffe och jag behöver kaffe efter gröten på morgonen..

21 täckbyxegrader påminde mig om att även öronen vill vara varma och plötsligt kom jag ihåg min röda öronlappsmössa.. Yiihaa, hittade den precis där den skulle ligga. I och för sig så luktade den en anings instängd men det struntade jag i.. När jag var påklädd såg jag ut som en söt karamell och jag kände mig som promenerande färgterapi och bara det gjorde att jag smålog för mig själv..

Jobbet vill jag helst inte prata om så därför borde jag lämna det därhän men det finns ju även positiva saker.. I går, strax innan jag skulle stänga butiken, kom jag på att en av mina resenärer nog inte fått uppgifter om vart hon skulle bo så jag kastade mig i panik på telefon o ringde,,, o ringde,, o blev uppringd.. Hasplade ur mig hotellinformationen till henne o frågade om hon satt på tåget.. - Nej, sa hon. Men du ringde förra veckan o sa vars jag skulle bo och så är det inte förrns i morgon jag åker.. - Eehh.. AhaaAAA, det är bara tisdag idag?! Ooppsi, men det är ju bättre att jag ringer en gång för mycket än ingen gång, o så skrattade vi o jag stängde i lugn o ro..

I morse gick jag bet på ett jobb o ringde kundväxeln o bad att få prata med Lasse.. blev kopplad till honom o han svarade med en mycket bred, lite sävlig norrbottnisk dialekt.. Jag förklarade problemet jag hade o frågade om det gick att lösa på ett alternativt sätt.. Han blev lite fundersam o sa att han int satt vi´ datorn. Inga problem, sa jag med ett leende, ska jobba till 17 så jag kan vänta en stund! När han la luren på bordet så hörde jag att någon frågade om hon skulle lägga på  -Nä, he fånt du jö fö ja prat me e så trevli kvinna o he vill ja fortsätt me.. Jag log än bredare och efter att han kollat i datorn så löste vi problemet till bådas bästa.. :-)

I dag var förvirringen total när C sa något om någon Xxxx Xxxxx och x-företag kunde jag öppna telefon o ta det? Visst kunde jag väl det. Fast jag förstod inte varför jag skulle ta det för jag kände inte igen namnet på företaget. Och jag visste ajg inte beställt något privat från någonstans..
- Är det Xxxx Xxxxx, frågade hon
- Jo, sa jag
- Nu får du inte tro att jag skojar med dig men jag heter också Xxxx Xxxxx. Jag har aldrig pratat med någon som heter precis som jag så det känns som en upplevelse, sa hon och skrattade.
Jag kunde ju inte annat än skratta med henne för det hade inte jag heller..

Hon hade fått förfrågningar om en reserekvisition där det står hennes namn och företaget hon jobbar på.. Omedelbart visste jag vad hon pratade om och vad det gällde.. Vilken himla tur jag skrev telefonnumret så inte hon vart anklagad för något som hon inte gjort..
Jag sa att allt var korrekt och bad henne fakturera oss, men eftersom hon behövde en del uppgifter som jag inte hade i minnet så skulle jag ringa tillbaka till henne..
Gissa om det kändes konstigt att ringa o presentera sig och sen fråga efter mig själv.. Underbart! Det fick mig att le ännu mer. När jag berättade för jobbkompisarna vad det hela handlade om o namnen så fick även de sig ett gott skratt..
Min helnamne var väldigt trevlig att prata och skratta med och eftersom jag heter lika så har jag bestämt mig för att jag är lika trevlig att prata och skratta med :-)

När jag kom hem så kom jag på att kaffet var slut.. *snablar!* Hade tänkt gå in i en närbutik men bestämde mig för att chansa o motionera bilen lite.. utifall det starta vill säga.. Sist jag motionerade den så var det +grader och jag hade låst dörrarna för när det är +grader fungerar låsningen alldeles ypperligt.. Det gjorde den däremot inte i dag.. Jo, om man vänta sig tjyvar o banditer så hade låset stängt uta alla sådana eftersom det var genomfryset.. Trixade o fixade med både låsolja och tändare och efter en kvart lossnade det o jag kom mig in i min egen bil.. och den startade trots den stått orörd en vecka och det vart 25 blågrader i natt :-)
Tacksam att jag kom ihåg plocka ner kaffe, mjölk och en ny spännande Prästost o varukorgen.. Imorgonmorgonen är räddad! ;-)

Gillar Caroline Quentin så nu blir det en stund med
Maggies nya liv :-)

Nyfiken som jag är så letade jag i feletonboken på internet o det finns 80 st jag som bor runt om i landet.. byter man däremot ut mitt efternamn till Andersson så finns det 1711 st.. Inget ont i att heta Andersson o det är för den delen inte alls säkert att man springer på namnar var o varannan dag..


Kommentarer
Postat av: Pallas

Jag har också följt Maggies nya liv. Kul avsnitt i kväll!

Postat av: Excessa

Pallas.. Japp, så var det :-)

2007-02-08 @ 22:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback